Money, money, money...

... must be funny, in a rich mans world !



Dear diary...

Ja, pengar, tänk om man hade det ! Vad mycket roligt man skulle kunna göra då. Vet ni vad jag skulle göra om jag vann 1 miljon ? Jag skulle resa , shoppa och sen skulle jag nog faktiskt vara duktig och spara lite oxå :)
Pengar är nog ett stort problem i dessa tider för medelsvensson. Det går mot juletid och allting, verkligen allting ska handlas. Det ska handlas paket, gran, mat och diverse andra grejer. Fredrik och jag är inget undantag. Fram till 31 december kommer det säkert vara knappert, men jag kommer njuta av julen endå ! Vi kan ju vara glada att vi slipper köpa julmat, då det finns 2 ställen inte alls så långt ifrån vår egen radie som säkerligen har julmat att bjuda på. Hemma hos mor och far, och hemma hos familjen Svanberg. Brukar bli julmiddag hos båda =) det är mysigt ! Men det märks ju hur det blir i år. Lär ju få julmat när vi firar jul med släkten iallafall. Jag känner iallafall att det är tur att det bara är jul en gång om året, då man äter sig fetare än fetast , men det är gott. jag älskar julmat, beror säkerligen på att jag är väldigt traditionsenlig. Fast jag har fuskat med julmusten, sorry, men annars har jag nog varit riktigt snäll i år. Nej, men jag måste bara få säga att jag längtar jättemycket till 30 november. Då tänker ni så här "va f**n längtar hon till sista november för?". Jo, jag längtar till sista november, för då är det första advent och man få tända de första ljusen i adventsljusstaken. Fast vi har ingen just nu, hårt. Men det får allt inhandlas snart. Kanske kan fråga min snälla moder ifall dom har en och skänka till oss fattiga barn. Haha, det har hon säkert. Annars kanske jag kan be henne inhandla en åt oss ;) men något som jag är less på dom senaste decembrarna ( säger man så ?! ) , är faktiskt julkalendrarna på TV. Dom är så dåliga ! Blir fasiken sämre och sämre varje år. Vad hände med de gamla hedliga godingarna , såsom Pelle Svanslös, Mysteriet på Greveholm eller Mumintrollet ? And for God's sake , Jul i Kapernaum, finns det något bättre ? Jag tycker faan dom borde visa dom i repris, eller typ Sunes jul. Vem älskar inte sunes jul ? hallå sveriges television, bry er lite om oss lite äldre barn som faktiskt vill hålla i jultraditionen med att titta på julkalendern varje dag ! Ska nog faan skriva ett brev till dom och fråga ifall dom inte kan ha någon repris nån december. Vad tror ni om det ? Jag kan faktiskt skryta om att jag är riktigt bra på och skicka brev till folk . Eller mail som vi använder nu i moderna tider. På tal om mail , jag skickade faktiskt mail till tillverkarna som tillverkar rekordelig cider, om att dom borde göra 3,5% cider oxå, eftersom vi 18 åringar tycker om cider men kan inte handla på systembolaget, utan måste betala 3 ggr så mycket på krogen. Och då måste vi kanske betala 100 kr för och komma in på krogen för att få köpa cidren. Hur funkar det ? Ja, och alla mina funderingar. Ja, dom är många må jag säga. Jag funderar nog mest hela tiden, och oftast vid sånna tillfällen då jag borde göra annat. Men vad skulle jag vara utan min bra fantasi? Ja, kanske en normal människa med normala hobbies och ett normalt socialsystemet. Vad tror ni ? ;P Nej, men jag kom på en annan fundering nu medan jag skrev det här om rekorderlig cidrena. När man fyller 18 år så får man enligt svensk lag rösta, gifta sig, spela på olika grejor ( poker på nätet , trav , osv ) , man får ta banklån och göra vad man helst vill , utom en sak - man får inte handla på systembolaget ! Man får inte handla sin egen alkohol , för att 18åringar inte vet sin alkoholgräns. Hur sjukt låter inte de ? Hur många 18 åringar har inte druckigt innan dom fyllde ? Det finns säkert en del , och jag beundrar dom på ett vis . Men att dricka alkohol är ens eget val , därför borde man oxå få handla den själv ! Det är iallafall min oppinion. Men men , det är inte allt för långt kvar tills jag fyller 20 , så jag får helt enkelt överleva att betala på krogen.
Men snart bär det av ner till Jönköping med världens bästa Lollo för att besöka bästaste Änapäna !;) Miss my bäst fränd ! ska bli redigt kul och få komma hemifrån lite och få träffa annis i hennes hemmiljö och parta lite ihop som på gamla dar ;)
aja, nu ska jag dra härifrån. Hemmåt eller till tvn , bye bye suckers ! ( nerrå , ni är inga suckers ! ;) )

Love...

None 

Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Javisst är det !! De nya julkalendrarna suger !! Nu vill man ju inte titta... Mysteriet på Greveholm borde gå i repris tycker jag :P Och den där som handlade om några julgransgrejjer som hamnade i källaren och kämpar sig hem till granen :P Den var ju underbar ^^ Men jag kommer inte ihåg vad den hette...

2008-11-16 @ 10:02:11
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/
Postat av: EmNi

Oj jävlar, styckesindelning or what x). hihi

2008-11-17 @ 08:46:41
URL: http://emmanilsson92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0