Kallt

None


Jaa, faan va kallt det är ute! har fröse hela dan, både ute och inne. Inte alls trevligt. Känner verkligen att hösten är här, och är så jävla taggad på en utlandsresa. Vi får se vem ska kan övertala sin älskling o ta en sista minuten till höstlovet!! hehe.
Ja, 11 september är det idag. 7 år sedan terrorattacken i USA, 5 år sen Anna Lindh mördades på NK. Två händelser, ett datum. Det läskiga var att det var 2 år emellan dom. 2001 i USA, 2003 i sverige. det var som att det ödet som bestämt att det var just morgonen den 11 september, suset genom hemmen skulle gå när man fått begräftelsen om att Anna Lindh, som blivit knivhuggen på NK nu avlidit. Jag minns det med sorg, och jag hoppas alla på något sett värnar om hennes  minne, för hon var en kvinna i tiden. En kvinna som stod för att hon var kvinna i ett mans dominerat riksdag. Jag minns även 11 september 2001 som om det vore igår. Jag, Jennifer, Anna-Karin och Alexandra hade suttit uppe vid dåvarande KB grillen (nu Mem&zin) o käkat pommes frites. Vi går hem och jag kommer innanför dörren hemma, och tvn står på. De pratar om någon krasch, om kapning av plan och om World trade center. Vissa saker är mer suddiga än andra, men innan det gick upp för mig att folk hade dött för att ett flygplan  blivit kapat och kraschat in i World Trade Center i New York, fattade jag ingenting.
detta är en dag för historieböckerna. Den kommer nog hamna i 10-i-topp över grymmaste sättet att massmörda folk. Inget kommer väl att slå förintelsen, men det är en annan historia.
Dagen detta skedde, kommer föralltid att förskräcka en hel värld. och för den som inte visste, så var det två plan som krascha in i World Trade Center, men kaparna hade även kapat 2 andra plan. Ett mot militärbasen Pentagon och ett mot Vita Huset. Ingen av dom hamnade på rätt ställe som tur var. Men det värsta jag vet är när civilt folk
som inte har med saken att göra, går en säker död till mötes. Men nog pratat om detta hemska. Nu ska vi se frammåt.
För Beatrice Åkesson Clarélius ska köra bil idag med. Jag är jättestolt över mig själv :D ska sen göra ett arbete om sveafallen, så mamma och jag ska ut och vandra i Sveafallen. Det var inte igår mor och jag var ute och gick. Och också att mor och jag gjorde ngt tillsammans. Har ju inte blivit så mycket nu när vi inte bor tillsammans, och ses så ofta. Men jag älskar min lilla mamma! <3 Hon var snäll och beställde träningsoveraller åt mig o Fredrik igår. Tyckte jag var lite gulligt!

aja, nu ska jag åka till mamma & pappa :)

på återseende!

Puss Bea*

Älskar Fredrik ♥

None

Kommentarer
Postat av: Elin

"Nu ska vi se frammåt.

För Beatrice Åkesson Clarélius ska köra bil idag med."



-På tal om förintelse...

2008-09-11 @ 21:39:46
Postat av: Bea

Men jag körde aldrig bil, så de blev ingen förintelse :p

2008-09-12 @ 09:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0