Finally friday!



Ljuva Fredag, jag älskar dig! Åh vädret är på tôpp, så allting är perfa tror jag fanimej!
Har nyss kommit hem från skolan, som jag varit i, i 5 timmar. Hade först föreläsning om respiration. Citronsyracykel, never att jag kommer lära mig den! Tänker inte ens ägna nån tid åt den, för det är för svårt! Sen hade vi grupparbete. Jobbade med Anna, Frida, Jorunn, Matilda och Amanda. Och vi jobbade med hjärnan, skelettet och musklerna. Så vill ni ha en bra raggreplik som inte den som du raggar på fattar så hemskt mkt av ska du säga:
- Vilken snygg musculus gluteus maximus du har ! (betyder vilken snygg rumpmuskel du har!)
Kan ju vara kul o se om den funkar iaf ;)

Annars idag ska jag försöka orka att läsa klart kapitlet om endokrinologin. Handlar om hormoner och blättan blättan bläää. Inte så intressant om jag får säga min mening. Men måste man kunna det till tentan, så äre väl bäst och lära sig det. Men skulle ni se våran målbeskrivning så skulle ni också fatta att man inte klarar att lära sig allt.
Men det är kul endå anatomi. Roligt och lära sig lite mer än vad man gjort förrut, men jobbigt när det är så mycket.

Ikväll blire och träffa my best friend över en sväng om så ska det låta och massa nyttigheter. Hon och jag har skakat hand på att vi inte ska äta godis, onyttig mat (pizza, donken, osv), dricka dricka och bara dricka alkohol  3 gånger innan sommarlovet börjat, för vi ska vara fit for fight till beach 09 ;)
Ja, sommar är det nästan här nere i småland nu. Har varit kanonväder 3½ av 5 dagar den här veckan, det regnade bara en dag, det är otroligt skönt och bara kunna ha en tunn tröja eller kofta över tshirten, det är det jag kallar vår.
Den enda dagen det regnade var i måndags, och om ni är vidskepliga, så är det nog mitt fel. För jag mördade en spindel söndagnatt. Alla som känner mig vet att jag hatar spindlar, precis som att jag hatar getingar och resten av insekterna, förrutom fjärilar och flugor. Och så låg jag där söndagnatt, runt halv 1 och kollade på en pokémonfilm, osså strulade dvdn, så jag skulle gå upp och fixa det, så ser jag ett äckligt faanskap komma nerhalandes på sin tråd. Men imse vimse spindel spolades bort, men klättrade aldrig upp för tråden igen. Nej, han for död till reningsverket via min toalett. USCH USCH USCH säger jag bara! Jag kan tala om att varenda lite svart prick i hela mitt rum rörde på sig resten av natten, och mina drömmar, eller rättare sagt mardrömmar handlade om äckliga håriga spindlar som kröp på mig. Åh, så äckligt!

Nej, nu ska jag publicera de här inlägget innan mitt internet cpar igen!

Tjing! Och glöm inte och kolla resebloggen; trizesreseblogg.blogg.se :) Kommer snart en historia om våran tallinnresa i december förra året =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Heej! Läser också anatomi nu. Endokrinologi, skelett o muskler och allt sånt :) Det verkar som vi läser mkt likadant. Vad heter eran kurs?



kram!

Postat av: EmNi

Jahaa, är det såna betyg i högskolan :D. Jo men då fattar jag ju :P.

2009-04-18 @ 14:40:18
URL: http://emmanilsson92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0