Kaffepaus.

Nu sitter jag här med mitt kaffe som jag bryggt på spisen (eller iaf vattnet) eftersom min kaffekokare numera är död.
Vaknade för en halvtimme sen, somnade riktigt skönt på min lilla nap. Men nu äre dags och ta tag i pluggandet. Därför dricker jag kaffe så jag ska hålla mig vaken, för så gott är det ju inte direkt. Beundrar alla riktiga kaffedrickare hur dom klarar av och dricka det dag ut och dag in. Men får jag välja själv så äre varm choklad som är min hjärtedryck.

Snälla Matilda som går i min klass skickade nyss en massa sammanfattningar hon har gjort på alla sina anteckningar, som jag ska få läsa och hoppas på att dom ger mig något mer. Kanske inte behöver krångla med boken mer. Men ska iallafall läsa kapitlet om njure och urinvägar + respiration för det har jag inte gjort, och kan ju vara bra och göra det. En gång iallafall!
Klarade iallafall andra duggan idag. Jävligt gött då den här läraren vi hade idag sa att man var tvungen och klara båda duggorna för att dom ska kunna hjälpa på tentan, och jag klarade den precis idag, för hon hade räknat fel med godkänt poängen. Man skulle först ha 12 poäng för G, och jag hade 14. Skönt tänkte jag 2 poäng till godo, men så visade det sig att det var 14 som var G gränsen, men då klarade jag ju den iallafall! Och hon, Armanos (våran ena lärare), sa att dom kollade bara om man klarat duggorna, inte hur bra man klarat dom. Därför har jag chansen att få hjälp av mina duggor eftersom jag klarat båda två. Skönt va?


Imorgon ska jag iväg till skolan och plugga med Frida igen. Brukar gå så bra när vi pluggar ihop så det ska bli skönt. Men jag måste läsa på venerna, artärerna och musklerna senare ikväll också. Sen tänkte jag lyssna igenom endokrinologi föreläsningen också. Man kan ju inte höra dom för många gånger. Och i den här kursen vill jag bara att alla ska fatta att man kan itne plugga för mycket! Jag vet själv att man kan plugga för mkt i vissa ämnen och så, men inte i den här, för det är så mycket så även om man pluggar 4-5 timmar om dagen som jag har gjort har man inte lärt sig allt iallafall, men vi hoppas att något har slinkit in in my mind, så att jag klarar detta. Vore ju kul om första riktigt bra tentan skulle vara denna! Men jag önskar iallafall att jag inte blir så nervös och att jag får frågor som jag kan en del av iallafall.


Annars tror jag inte att det händer så mycket här i Jönköping. Förresten så skiner solen underbart skönt, kunde dock inte se hur många grader det var, men igår stod det på tv4vadret.se att det skulle bli 19 grader, och det tror jag på.

Imorron blire 20 grader, onsdag 22 och torsdag 18. Jag bara älskar det här!

Nej, nu ska jag börja plugga, hörs kanske senare!

Love /
              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0