Schools out , for ever ?

Jag hörde eller läste någonstans att klagomuren byggdes av gnällspikar, tror ni det stämmer?
Isåfall måste jag varit den flitigaste hantverkaren i mitt förra liv, för det här har blivit en enda jävla gnällblogg trorja.
Förlåt, men jag måste. Bloggen är till för att uttrycka känslor, och jag känner bara negativa känslor, trött, oro och allt annat dåligt. Idag har jag och Frida suttit 4½ timme i skolan och pluggat. Sitter nu och läser lite på wikipedia. Det kan faktiskt vara en bra sajt, även om lärare på högstadiet och gymnasiet sa att man inte fick använda det som referens. Men i en av våra läroböcker har författaren en statistikreferens från wikipedia. Och jag kollar bara wikipedia nu, för att allting står så mkt enklare där, så slipper jag läsa 75 miljarder sidor i onödan i boken.

Frida och jag gick igenom orden igen iaf, sen lyssnade vi medan Andreas och Elin berättade om cirkulation, sinnena och endokrinologin. Och endokrinologin är det jag nu kollar upp på wikipedia. Och jag som läst boken tidigare, vet ju att det som står är sant, bara att det är förenklat och sammanfattat, vilket jag känner att det är det jag är ute efter.

Imorron äre sista föreläsningen på anatomi & fysiologi - kursen. Ska bli skönt. Sen ska Frida och jag jobba vidare i cella anatomica som idag, ska även sitta fredag, måndag, tisdag och onsdag. Lördag och söndag blir det plugg i min ensamhet! Ska ev på stan med Änabanäna, vi pratade om det, så jag får köpa den där klänning som jag nu blivit kär i. Visst den kostar 400 spänn, och för en student som lever på 2600, är de ganska mkt. Men det är den värd! Och det är jag värd tamejfan efter det här ;)
ska använda klänningen i sommar då vi ska på bröllopsfest. Så har jag köpt nytt halsband och nya örhängen till det också. Bara skorna som fattas, som jag ska köpa nästa månad. Då är my outfit completed!

Nej, nu blire lite endokrinologi igen.

Skriver kanske senare.

Love /                   
                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0