090831

Idag är det sista augusti år 2009. Det kommer alltså aldrig mer att bli augusti detta år. Det låter lite läskigt tycker jag, för tiden har gått så himla fort. Jag menar, jag tyckte nyss det var 4 juni, vi hade psykologitenta och efterfest med Bongo Bar. Jag hade en hel sommar hemma i Degerfors att se fram emot. Nu sitter jag här nästan 3 månader senare och fryser i min ensamhet i min lilla lya. Det betyder att hösten är på intåg! Egentligen är det inget fel på hösten, jag menar, jag fyller år och träden blir så vackra när dom ändrar färg. Och när det är höst kan man börja jullängta! För när kylan kommer krypande börjar iallafall jag tänka på snö, ljusstakar och julstjärnor i fönstret och en massa julklappar och julmat.

Jag är nog egentligen en julmänniska. Julen är nog den bästa tiden på året, till och med bättre en min födelsedag. Och enligt mig kan man inte spendera den på bättre sätt än med sina nära och kära runt omkring sig, man kollar på Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson. Man äter julmat och dricker julmust tills man nästan spricker. Man sitter och väntar lika spänt som för tio år sedan på vad tomten kommer med i sin säck.
Och dagarna innan jul är inte fy skam dom heller. Då är det mysigt. Man äter skinksmörgåsar, man handlar dom sista klapparna och sjunger julsånger. Finns det egentligen något bättre än det? Jag tror iallafall inte det.

Nej, gud va jag börjar längta efter jul nu. Nu vill jag ha min födelsedag med alla bestyr som tillhör det, och sen kan det bli jul igen. Undra om jag ska slå på spotify och lyssna på julsånger. Vilken är eran favoritjulsång? Jag tycker väldigt mycket om Julen är här med Tommy Körberg & Sissel Kyrköbo. Sen är såklart Nu tändas tusen juleljus och dom andra klassiska också väldigt bra. Det är dom som ger mest stämning.

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med mina tankar om julen.

Sköt om er!


I have a dream!

/B.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0