Bloggstart igen!

Hej på er,
Nu är jag tillbaka i Jönköping, och även på bloggen! Sommaren har varit bra, men kort, precis som vanligt. Och tiden har gått jättefort. Jag har haft en jättebra sommar hemma i Degerfors, med alla galna människor där. Tänkte att jag skulle ta mig tid och sammanfatta sommaren 2oo9, här och nu!
Det kommer kanske se lite punktaktigt, men jag tror det blir mest förståligt då. Jag börjar från juni till augusti, i ordning.

Jag börjar med att berätta att 4 juni hade jag och alla mina klasskamrater sista tentan - psykologi. Jag fick senare betyger C (som motsvarar typ VG), och jag är oerhört glad för detta! Senare på kvällen firade jag in sommaren med mina babes Matilda, Anna, Amanda och Frida. Vi hade först lite förfest hos Matilda, sedan for vi vidare mot tändsticksområdet och käkade potatisklyftor med underbart god vitlökssås till på Bongo Bar. Kvällen var verkligen toppen, och det var bästa sättet att avsluta en bra termin på!

5 juni for jag hemmåt och firade min kära barndomsvän Janni, som tagit studenten denna dag! Detta firades med buffé och goda drycker uppe i Veboa på Berget hemma i Degerfors. Det var en mycket trevlig kväll och roligt att få komma hem och träffa folk!

7 juni var jag och resterande familjemedlemmar ute i Konsterud hos familjen Strömberg/Gylebrant för att fira mitt kusinbarn Theodores första födelsedag. Han fyllde egentligen den 5 juni, men då var det ju student-stohej!

10 juni var det dags för alla människor som gått gymnasiet i Degerfors eller Karlskoga i 3år att få släppas fria och skrika att dom var så jävla bra. (Janni är visserligen Degerforsare men läste i Örebro, därav student den 5e och inte 10e). Jag var såklart på plats både i Degerfors och Karlskoga för att gratta mina vänner. i Degerfors grattade jag Elin, Empa, Jesus och Jessica. I Karlskoga var det mina gamla barndomsbästis Anna (aka Dagis-Anna) som fick ta emot gratulationer från mig och de andra. Senare på kvällen åkte jag tillbaka till Jönköping för att invänta omtenta tid.

12 juni var det dags för mig att göra Mikrobiologi-omtentan. Dock klarade jag den inte. Fick senare reda på att ja var 2 ynka poäng ifrån och klara den! Surt tycker jag..
Även denna regniga fredag gick i studenten tecken då Jönköpingborna hade student.
Denna kväll komma mamma & pappa ner för och hämta upp mig och alla grejer. Vi åt ute på kvällen på ett ställe som hette "Ztyle". Pappa och jag åt jättegod plankstek och mamma åt pasta (som vanligt. Hon är nog pasta-oman).

13 juni for jag och mina föräldrar hem till Degerfors. På kvällen var jag bjuden på mat hos Jessica för och fira hennes 20 år i livet. Vi åt grillat och senare på kvällen blev det singstar. Jag var verkligen kung på Abba-låtarna ;)

Måndagen den 15 juni hade jag introduktion på jobbet, då jag fick träffa personalen på min avdelning jag skulle vara + övning med hjälpmedel.

17 juni hade vi lite småkalas för min mamma som fyllde 54 år den 18 juni.

Midsommar (19-21 juni) spenderades ute i Lia som ligger utanför Degerfors där bästaste Lollo och hennes mamma hade ställt till med 70 (50+20) års fest hela helgen. Midsommarafton var en jätterolig kväll och jag gick och la mig näst sist av alla klockan 03.30. men kvällen var endå toppen! Midsommardagen var dock inte lika rolig, men jag var inte särskilt bakis. Denna dag for Freddan, jag och Anna hemmåt en sväng för dusch och kolla lite Elliott (katten). Freddan och jag passade även på att äta kebabrullar ;) Sedan under kvällen var det grill nere i Lia igen, och festen var igång igen. Dock var jag nykter! Men kvällen va rolig endå.

23 juni, skulle mormor ♥ fyllt 73 år.
Det var denna dag jag fick reda på C:t på psykologitentan. Även var jag och mamma på bingo, och vi vann båda två. Mamma vann 100 kr, och jag vann 1095 kr. Jättekul, jag som aldrig vinner nått!

25 juni doppade jag huvudet i en färgburk och har numera mörkbrunt hår (ska dock färgas snart igen, likadant + ev rött underhår). På kvällen var jag på ljusparty hos Lollo :)

26 juni är en dag som gått till historien. Det var den dagen världen fick reda på att the king of pop - Michael Jackson avlidit. Jag var inte ett jättestort fan, men han var en otrolig musiker! På kvällen var det först kalas hos farmor, senare poolparty hos Lollo. Kom hem (sov hos mamma och pappa som bor på samma gata som Lollo) runt 03.30 denna fredag med. Vad är det me mig och sena fredagar?! ;P

28 juni fyllde svärmor Nina och kusin Johan år. Dock fick Fredrik och jag dela på oss och åkte på varsit kalas. Jag åkte till Johan som bor i Örebro. Vi alla som var där hade lite picknick i Rostaparken. Jättefint där!

29 juni var Fredrik och jag och massa andra och grillade hemma hos Burra. Kvällen blev dock ganska tidig eftersom Fredrik jobbade, men det var trevligt!

30 juni-1 juli befann sig mor och jag i Ullared. Vi hyrde en husvagn och sov där, sen shoppade vi loss inne på Ge-kås. Blev en hel del shoppat kan jag lova!

3 juli hamnade Fredrik och jag på Stoffes 25-års fest och senare kollade vi på Loud Inc på statt.

4 juli var det dags för den omtalade bröllopsfesten för Benny & Lena. Den hölls på restaurang "Rocks" vid boda borg. Jättegod mat, och trevligt var det. Och min outfit var en succé (enligt mig iallafall!).

10-12 juli hade Fredrik och jag besök av Matilda och Erik uppe hos oss i Värmland ;) Helgen bestod av husfest på fredagen, och på lördagen var vi på Statt!

13 juli var det dags för mig att börja sommarjobba. Har jobbat på en korttidsavdelning för demens i sommar, och har verkligen trivts jättebra! Har haft jättebra arbetskamrater och allting. Hoppas jättemycket att jag får komma tillbaka o jobba där nån mer gång =)

17 juli fick jag och mina föräldrar en impulsattack och fick för oss att vi skulle äta på Harry's och sen kolla på Dublin Fair som spelade på Statt. Dock ville inte Fredrik med, men jag fick med mig min partypingla Lollo, så vi rockade loss som aldrig förr! God mat vare på Harry's också för den delen..

24 juli hade vi födelsedagsfest/grillparty ute i Svartå för Lina som fyllde 21 den 27e. Det var jag, Lina, Fredrik, Rasmus, Linnea och Stoffe. Kvällen var superrolig och jag och Lina kom inte i säng förren kl 4 för då tyckte Fredrik & Rasmus att de var bäst att vi gick och la oss :P

26 juli
fyllde sötaste Elliott 2 år och världens bästa Emma 17 år.
Denna dag hade jag Lina, Linnea, Stoffe, Lisa och Max (Linnea & Stoffes hund) som fika gäster!

27 juli träffades Anna & jag på kvällen. Vi käkade pizza, spelade buzz och vrålade singstar :)

28 juli var jag bjuden på "kalas" i Åtorp för Emma. Det var vi 2 och Elin. Vi spelade krocket (som jag sög getpung på) och kubb som jag faktiskt vann på. Vi käkade även min barn-glass-tårta jag köpt med, och sedan letade vi låtar till BP och finlirade på några egenskrivna. Senare for vi och repade vi 3. Gick jättebra!

30 juli hade jag massa ladies på besök då jag hade Partyliteparty (ljusparty) hemma hos mig. Fick grejerna i fredags och har inte hunnit få ner dom grejorna hit än.

2 aug tog jag nog priset i klantighet. Jag var på jobbet och var stressad för att jag inte fått tag på sjuksköterskan som jag ville. Så skulle jag gå på toa och lämnar ena fingret kvar i dörrspringan. J****R vad ont det gjorde. Som tur var fick jag tag på sköterskan och så slutade jag en halvtimme senare. Dock fick pappa Banan slänga sig i bilen och hämta upp den skadade soldaten!

4 aug var jag och Ida på bio på "Sommaren med Göran", det var min present till henne som fyllde 20 den 3e. Filmen var jättebra och det var roligt och få gå på bio med Ida igen.  När vi var yngre sprang vi på bio stup i kvarten. Vi hade tom hela biosalongen för oss själva en gång! Det var tider de..

6 aug skulle låtsasmorfar Kenth ♥ fyllt år!

12 aug träffade jag Rebecca som jag inte träffat på ca 1000 år! Jättetrevligt. Det började med att vi sågs vid biblioteket där jag lånade kurslitteratur till gerontologin. Sen gick vi hem till oss och fikade och spelade buzz!

15 aug for jag och Freddan ner till Jönköping. Han skulle stanna över natten och jag till den 18e, då jag gjort omtentan. Vi åkte tillsammans med Anna och storhandlade på Maxi. Sedan lagade vi mat - kyckling & potatissallad. Kollade även på Bröllop och Jäkelskap med Stefan & Krister gänget. Jätteroligt som alltid! Anna bjöd även mig på äppelvinet "Varm&kall". Smakade som äppelpaj! Somnade runt 11 den kvällen, för vi va så trötta allihop :P

18 aug var det dags för den omtalade anatomiomtentan. Jag var rätt nervös men kände efteråt att det gått okej iallafall! Nu väntar jag med spänning på resultatet, och hoppas att jag fått minst E :) Åkte även hem till Degerfors den dagen.

19 aug började Fredrik och jag vårt stora uppdrag med att vara kattvakt till skuttlutten Elliott, eftersom mamma & pappa for till Alanya i Turkiet i 2 veckor. Vi fick också "äran" att skjutsa dom dit och bli ännu mer sugen på att resa med dom!
Som tröst käkade jag och Freddan Max i karlskoga innan vi for hemmåt till kissen.

20 aug var jag och Fredrik och en del annat folk uppe i Gryten och grillade. Jättemysigt och gott var det! Och så äre så fint där uppe vid sjön när solen ligger på och man sitter på bryggan vid vindskyddet.

21 aug var det dag 1 på vulcanmarken hemma i Degerfors. Köpte enbart en hamburgare + marknadsgodis. Tycker nuförtiden att marken inte är så mycket och hänga i julgranen.
På kvällen skulle jag, Lollo och Elin grilla o dricka lite som avslutning på sommaren, men eftersom vädret var dåligt, så köpte vi pizza istället. Runt halv 10 komma Anna till mig. Hennes tåg hade blivit försenat därför var hon försenad.
Senare traskade vi ner till öltältet där vi träffade massa folk. Slutligen hamnade vi hos Empa i typ 20 minuter innan vi gråtandes tog farväl av varandra då Lollo-baben flyttade till Falun igår. Jag var nog iallafall hemma runt halv 2.

Igår, 22 aug, gällde marken igen. Denna gång gick jag med Äna, på fredagen gick jag med Elin. Blev bara korv och sockervadd handlat. Sen gick vi in på Kronhallen och pratade med Elin en sväng, sen köpte vi Harry Potter 5. Sen gick jag hem och gjorde mig i ordning. Runt halv 9 gick Fredrik och jag ner till Burra där det var fest, vi som skulle hålla oss lite sådär i form hamnade precis som alla andra i öltältet, men vi gick endå hem vid 1, så var hemma halv 2, och inatt är enda natten på länge som jag sovit mer än 5 timmar. Jätteskönt!

Annars idag har jag packat, sen har ju Fredrik och jag åkt ner hit. Vi hade lite otur med bilen, men det löste sig.
Saknar iallafall min skrutt mycket, men vi ses på fredag, då jag kommer hem över helgen för att Fredrik fyller 20 år på lördagen. Undra vad jag ska köpa till honom? :O Några förslag?

Aja, nu ska jag göra nått annat.

Ta hand om er!

Tid är världens själ. - Pythagoras





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0