Kan inte sova.

Alltså, allting är som gjort för och sova. Jag har pyjamasen på mig, klockan börjar närma sig halv ett och jag är faktiskt trött, varför kan jag då inte sova?! Jag hatar att vara halvtrött, alltså sådär mitt emellan trött och ej trött. Jag skulle kunna sova om jag får ro, men är det minsta lilla som är fel så somnar jag inte. Bah, jag vill sova!
Skola imorrn, eller rättare sagt idag, lite senare. Föreläsning mellan 9 och 15. Jag ska smita en timme tidigare så jag hinner hem och hämta alla grejer innan jag tar tåget hem till Degerfors och Fredrik. Jag ser fram emot en helg hemma med mina två sötnosar Freddie och Elliott. Det ska bli mysigt. Har saknat dom, även fast det gått mindre än en vecka. Men jag menar, jag har ju levt ihop med dom, iallafall med Fredrik, i drygt 3 månader och helt plötsligt är jag här nere i min lilla lya alldeles själv igen. Det jobbiga me detta är ju att det var lika hårt och lämna Fredrik och Degerfors som förra gången. Jag borde egentligen vant mig, men vänjer man sig någonsin att leva utan personen man älskar? Tror inte det. Längtar tills alla gånger vi kommer och ses under den här hösten. Ser fram emot andra saker också såklart, men mest det.

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och försöka sova några timmar iallafall. Klockan ringer o-snällt klockan 7 imorgon.
Gonatt!


Att bereda andra människor glada stunder är en aktningsvärd uppgift
- Johann Wolfgang Goethe

/B.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0