Snart Jönköping igen,

Ja, nu är helgen snart över, tyvärr. Känns lite tråkigt och lämna Fredrik och åka hem igen, men är det skola imorgon så är det ju. Man vet ju aldrig om han kommer ner nått nästa helg som han pratade om igår.

Helgen har i allmänhet varit bra. Jag är nöjd med den! I fredags kom jag till Laxå runt halv 7 för tåget för försenat. Fredrik hämtade upp mig där, sedan for vi till Maxi i Kristinehamn. Jag handlade inget speciellt. Kollade efter ett par skor som mamma köpt (jag ville ha likadana fast i silver, hon hade i guld), utan att lyckas. Fredrik hittade dock regnjacka och regnbyxor till jättebra pris som han ska ha till jobbet. Jag själv hittade ju snygga tunikor som jag ville köpa, men jag fyller ju år snart, kanske något och ha med på önskelistan?
På lördagen började Fredrik och jag med att åka till Karlskoga för att utföra några ärenden. Sagt och gjort. Käkade sedan frukost på McDonalds. Egentligen var vi sugna på hamburgare men vi trodde dom började servera det vid elva, och vi kom dit kvart i tio kanske. Men så började dom vid tio. Så om vi hade väntat ca 10 minuter hade vi fått hamburgare istället. Men sånt är livet. Efter besöktet i Karlskoga åkte vi till Degerfors och hämtade ut mina nya älsklingar - ett par 10,5 cm höga "Herkulesskor" som Fredrik kallar det. Jättefina, och jättesköna att gå i! När allt var fixat, for vi hem till det gula och bakade tårta, och det blev faktiskt bra. Runt 14 var det dags för kalaset. Det var en hel del gäster, och Fredrik fick jättefina och bra presenter (mina var ju bäst såklart ;) haha).
På lördagkvällen åkte jag, Fredrik, Lax och Elin in till Anna & Emil i Kga där det vankades fest och utgång på Statt. Där befann sig redan Erika och Sofie, och senare kom även Lina. Vi alla 9 drog senare på statt, som var bland det tråkigaste jag varit med om! Nästan inget folk och absolut inget drag! (Dessutom hade jag ont i magen!). Runt halv ett drog vi till Max och käkade hamburgare istället, och runt 1 kom Burra och Kim och körde hem mig, Fredrik och Lax till det gula så vi kunde åka hem och sova. Jag kunde inte sova på en gång så jag kollade en sväng på Harry Potter och de vises sten som jag börjat kolla på tidigare. Somnade runt 2, och vaknade halv åtta imorse, somnade om till åtta, sen dess har jag varit vaken. Idag har jag inte gjort allt för mycket: suttit vid datorn, packat och tittat på TV. Hade tänkt att Elliott och jag skulle gå ut en sväng så han fick springa av sig lite, men han somnade ju i fönstret, så vi får se om en stund igen. Annars ska min söta älskling ta med sig Kinamat hem till mig när han kommer från crossbanan. Han är allt bra snäll den där Svanberg =)

Nej, nu ska jag göra nått annat innan jag ska hemmåt. Bloggar kanske när jag kommit hem!


Maybe I can see your halo !

/B.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0