Totalt fullknökad buss!

Nu är klockan snart sju och jag har precis vaknat ur min dvala som pågått sen klockan 3 då jag kom hem från a6. Framme vid datorn har jag med mig resterande delen av kladdkakan, som dessvärre snart är slut + pepsi. Jag behöver energi, och jag gillar choklad!

Min dag har sett ut som sådan, att jag började klockan 9 idag med första dagen på nya kursen - gerontologi. Står för vetenskapen eller lärandet om äldre. Började med en introducenrande föreläsning plus lite reflektion angående äldrevård. Jag fick disskutera med Anna. Vi båda har ju erfarenhet av att jobba inom äldreomsorgen i Degerfors kommun så vi valde att jämföra hemtjänst med äldreboenden. Jag tyckte att de gick bra! Vi fick även reda på att vi inte kommer ha tenta på denna kurs, utan en individuell skrivuppgift. Jag tyckte de lät svårt tills jag fick reda på vad vi skulle göra, så nu känns det absolut inte omöjligt!

Efter skolan mötte jag upp Anna utanför Hälsohögskolan (min skola) fast vi egentligen skulle träffas på campus. Men hon hade inte orkat vänta därborta längre. Jag vart lite sen för att vi skulle hämta ut våra psykologitentor, ni vet, den jag fick C på. Visade sig att jag fått 13 p av 20 möjliga på Pias del (dock hade jag svarat så jag kunde få max 16) och på Helenes del hade jag fått 25,5 av 30 möjliga. Fick ju också 2 p från duggan som gjorde att jag nådde 40,5 p och C, då C-gränsen var 40 p. Snacka om att jag var nöjd iallafall!

Iallafall när jag mött upp Anna gick vi bort till bussen för vi skulle ut till a6-center och käka lunch och shoppa lite, eller ja, Anna skulle shoppa. Vi började med att äta lunch på restaurang majoren. Blev kebabtallrik, oerhört gott! Sen shoppades det, och jag gick runt och provade skor, för jag vill köpa mig ett par stövletter. Hittade ett par skitsnygga på skopunkten, som till på köpet är min favoritaffär på a6! Hittade även att dom sålde dom skorna jag lagt undan till mig på sko-hjalmar. Åh, dom är så snygga. På lördag kan jag äntligen hämta ut dom! Yes!
När vi sen skulle åka med bussen var de minst 75 miljoner människor på den, så både Anna och jag höll på att dö av värmeslag. Fattar inte att dom kunde ta me så mycket människor på bussen.

Som sagt somnade jag när jag kom hem, pågrund av trötthet och värmeslag.

Nu ska jag kolla på TV. Hare bra!

It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0