"Here's Johnny !"



Jag har äntligen sett kultflmen The Shining med Nicholson. Spenderade 2 mysiga timmar i sängen med denna film
och en älskling, som hade somnat när filmen började bli spännande. Filmen i sig var inte läskig, men
redigt bra ! Se den om ni tycker att det är okej och se gamla filmer som inte är läskiga men har sin charm endå.
Och Jack Nicholson , han ser ju ruggigt läskig ut i sig, så han var extremt bra som Jack Torrence i filmen.

Annars idag har jag försökt och pluggat lite, kom en bit i boken och ska försöka få lite studiero och läsa lite nu i kväll/natt också, så jag kommer in lite i det nya kapitlet :) Sen har jag och Freddan varit uppe hos mamma & pappa och käkat köttbullar ;) det var riktigt gott med pappas mat! Saknar mammas & pappas mat när jag inte är hemma i degerfors. Det
är läskigt vad en sak som från början  är helt oviktig till slut blir ens stödpunkt och längtan i livet. Så är det för mig
och Degerfors. När jag bodde här ( som det faktiskt inte var så längesen jag lämnade ) tyckte jag att det var skit
och bo här. Det var litet, inget betydelsefullt fanns, alla kände alla, hände något så visste alla det och fler och fler
versioner av historien började cirkulera och så uppstod rykten, och att snacka skit och skapa rykten det är degerfors väldigt bra på. Det finns ingen anonymitet. Men jag menar inte att snacka skit betyder och baktala folk, utan att prata
tomt prat. Jag tycker själv det kan vara skönt och sitta och prata "skit" om saker jag 3 timmar senare kanske inte
ens kommer ihåg vad det handlade om. Det var iaf mkt sånt jag tröttnade på här i degerfors, och jag kan nästan
garantera att det finns fler än man tror som känner likadant som jag. Och nu när jag bor i Jönköping känns
anonymiteten för stor. Det är inte ofta man går på stan och träffar någon man känner. Den enda man hejar på är sina
grannar och busschaufförerna i ren artighet. Därför är det jättetrevligt och vara hemma lite då och då i degerfors, för då får man oftast höra "Nemen hej Bea, vad kul och se dig! Hur går det i Jönköping?" Inte det att folk tycker det är roligt att
jag är hemma, utan bara att få hälsa på någon man känner och kanske får småprata lite om hur livet är för tillfället.
Jag är social och pratglad så jag uppskattar mycket när folk pratar med mig :)
Träffade tex en jättetrevlig dam från Landskrona när jag åkte hem igår. Och det satt en tant vid oss mellan Jönköping
och Bankeryd som hade bott i Degerfors. Det är inte ofta man träffa sånna! Men den här damen från Landskrona och jag
vi pratade vitt och brett om allt möjligt. Om resor, utbildning och snö. Men när man hittar någon och prata med
så går resan mycket fortare, och man har en stunds trevnad :) mellan falköping och laxå pluggade jag och
pratade med varenda människa i telefon kändes det som, men jag trivdes ;)

nej, nu ska jag plugga lite trorja.

Puss & Gonatt !

Btw, jag älskar viollakrits ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0