Funderingar



Ja, jag har en del funderingar över allt som sker just nu. Hur livet som student är, hur det kommer och kännas att bo i Jönköping, hur lång tid det tar innan jag får omtenta och hur jag kommer klara livet utan Degerfors. Alltså när man bor i degerfors så känner man bara - Åh, jag vill flytta ifrån detta helevetes rövhål. (starkt uttryckt), men när man väl står på tröskeln till att lämna världens ände, som degerfors faktiskt känns som, så blir man lite ledsen, för det här är ju endå ens hem. Jag har bott hela mitt liv här, jag har lärt mig gå, stå och prata här, jag har byggt upp min vänskapskrets här, jag hittade kärleken här, jag tog studenten här, men framför allt, jag har ju mamma och pappa här! Visst har jag bott hemifrån och försökt och få så lite hjälp från dom som möjligt, men har det varit nått så är det bara ett telefonsamtal bort så är dom här! Fast å andra sidan tycker jag det ska bli väldigt kul och flytta också. Jag ska få bo i en ny stad, gå på en ny skola och träffa nya människor, och det är ju kul. Fast även om jag tycker att det är kul, är jag rädd, rädd åt a helvete. För det är så olikt det jag är van med. Mest är jag nog rädd och åka buss, för jag är så rädd och åka fel, haha. Fast det är jag hemma i Degerfors/Karlskoga med. Tur att Anna bor där nere, så hon kan hjälpa mig med bussandet. Och sen ska hon få visa allt de andra som finns där nere. Och jag kan äntligen följa med henne till det omtalade Akademin!

Nu kom Elin :) Hej svejs

Kommentarer
Postat av: AK

Det kommer gå bra ska du se. :)

2009-01-09 @ 16:14:20
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/
Postat av: sussie - Linnéas mamma <3

Oj,, vilket tufft steg du tar ! Hoppas det går bra o att du trivs där ! Vad görfredrik nu då?!



Jaa de e hesmkt att allt kommer samtidigt, men kanske e skönare o ta allt i en smäll ! hehe ..

Jo det ärbra med oss ! sj d?

kram

2009-01-09 @ 20:05:38
URL: http://mammasussie89.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0