Kul med så många läsare! :)

Ja, nu låter jag som dom här stor bloggarna Kissie och alla dom som har över 100 läsare om dan. Och jag har långt ifrån det. Jag har kanske 7-16 läser om dagen, ibland mer, ibland mindre såklart. Men i snitt. Och jag tycker det är jätteroligt att folk läser. För min blogg är ju till för alla er läsare för att ni ska få veta hur det går för mig med mina studier och hur livet i Jönköping är. Jag hoppas ni fortsätter och läsa om allt dumt och roligt jag hittar på! ;)

Sitter här nu och tar det lite lugnt. Mår inte så jättebra, illamående på något vis. Vet inte om det är sjuk-illamående eller nervös-illamående inför tentan på torsdag. Men det känns inte som att det skulle vara det! Som jag skrev i gårdagens kvällsinlägg så gjorde jag ju gamla tentan, och det gick väl sådär. Men lite fusk så gick de ju bra. Men man lär sig av att göra frågor med anteckningshjälp också. Nu vet jag ju vad coping är och vilka tre olika copingtyper det finns. Måste bara läsa lite om hur dom inverkar osv.

Annars idag blir det och tvätta allt så jag kan packa klart inför fredagens hemfärd. Fast den börjar inte förren kl 4, så jag ska tare lite lugnt, plugga en del och sen gå och lägga på ett brev till mamma. Det var något från försäkringskassan om bostadsbidrag. Jag fattade inte riktigt, därför får mamma läsa och grunna ut vad det är dom vill :P

Imorgon är det onsdag och sista dagen innan tenta, vilket betyder PLUGGA! Jag fick egentligen lära mig en gång att man inte skulle plugga dagen innan för man lärde sig inte något endå, för man skulle ha pluggat såpass bra att man inte skulle behöva läsa sista dagen. Men gjorde man som jag gjorde på gymnasiet läste man ju endast dagen innan. Haha, det kan jag lova att man inte kan nu. Även om jag inte pluggar 100% som man ska så försöker jag iallafall och få till 50%, annars tror jag inte att man fixar det. Vettefaan om man gör det endå, men det känns rätt okej nu faktiskt. Känns som att det här faktiskt kan gå bra, om jag läser lite till såklart. Hälsopsykologin är svårast, och Marlows behovshierarki. Men man kan nog kanske inte kunna allt. Inte jag iallafall!

Nu vill jag bara att klockan ska bli 13.00 torsdag eftermiddag, då är man garanterat klar med tentan och kan börja sommarlovet på riktigt. Sen vill jag också att klockan ska vi 18.00 så vi drar till Matilda och festar vi brydar i klassen som brukar umgås ;D sen blire mat & dryck på bongo bar. Dock får det inte blir för mycket dryck och för sent för mig då jag ska upp ganska tidigt på fredag, för klockan 12.01 går mitt tåg till Degerfors. Och klockan 14.08 fredag eftermiddag står pappis på laxå tågstation och hämtar upp mig! I want it to be friday now. Jag vill träffa älskling nu! Jag vill ha sommar, fest & sooool nu!

Nej, nu ska jag försöka plugga lite. Börjar ju tvätta om 2 timmar. Icke roligt, men ett måste. Skriver troligen senare!

Säga vad man vill, så finns det dock en sorts kärlek som består varje prov. Den är trofast, den är alltid lika stark och den varar hela livet. Det är egenkärleken. - Jean Paul Sartre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0