Nervigt och pirrigt på samma gång.

Jag är jättenervös inför tentan imorrn. Endå känns de pirrigt i magen på något vis. Vet inte om det har med att det är sommarlov imorgon 12.30 och att jag ska åka till Degerfors på Fredag (ej Fredrik som jag skrev först :P), eller om det helt enkelt har blivit en reaktionsbildning, som är en försvarsmekanism då man vänder på reaktionen, tex: man är jättearg eller så på någon, men istället för att verka arg när man träffar den personen är man glad och trevlig istället. Och det kanske är så att jag är jättenervös egentligen, men känner mig förväntansfull för att försvara mig mot jobbiga känslor. Jag menar nervositet kan ju vara jättejobbigt om det blir för mycket. Jag brukar bli det inför tentor, för jag förväntar mig alltid att jag aldrig kan någonting. Men nu börjar det faktiskt sjunka in i kroppen. Att jag har en del kunskap iallafall. Och jag har ju 2 poäng till godo iallafall, så utan poäng är jag inte och jag har inte gjort tentan än =)

Annars ska jag snart fortsätta att finslipa dom kunskaper jag redan har. Läste alla korta reviews i den engelska boken, för att läsa ca 600 sidor på engelska är en pest o pina. Därför har jag läst mycket i min svenska bok jag hade som referens plus anteckningarna såklart. Och som sagt reviewsen ;)

Imorgon är det tenta 9-12.30. Sen börjar sommarlovet för alla oss i våran klass som läst psykologi. Resten som läste geriontologi har tenta idag och har redan gått på sommarlov nu, när jag ser att klockan börjar närma sig 4. Hoppas iallafall att det gick bra för dom. Den kursen har jag hört att den inte ska vara så svår, så det ska bli underbart och börja med den till hösten när man är trött och sliten efter omtentan i anatomi!
På kvällen som jag redan tjatat om 1000 gånger ska vi till Matilda, sen Bongo Bar. Jag ska även hinna diska och plugga mikrobiologi imorrn. På fredag är det hemfärd och på eftermiddagen/kvällen är det studentmiddag för Janni uppe på Berget, så Freddan & jag ska dit en sväng. Och på fredag är det även 1 år sedan jag och alla andra muppar tog studenten! Ta mig tillbaka, just for one night!

Nej, nu ska jag läsa lite till, skriver kanske senare!

Lyckan är en dröm och lidandet en verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0