I'm so tired !

Ja, trött är jag. Och ska snart krypa till kojs hos min söta älskling, som jag hör lite snarkande ljud ifrån :) Han är så söt!
Tänkte endå bara skriva några ord innan sängen.
Idag kom mor och jag hem från Åmål. Åkte dit igår för att hälsa på morfar & xtra mormor Birgit, vovven Rasmus och katten Max, och även gratulera morfar lite i förväg, för han fyller inte förren på tisdag. 74 år blir han då. Alltså 75 nästa år. Undra om jag ska försöka övertala mamma om att förverkla henne idé om och åka till Hawaii. Vad tycker ni? Varför just Hawaii är för att min morfar jobbade som sjöman när han var ung, och har då alltså rest över hela världen, och på skoj brukar vi säga att han varit överallt förutom på Hawaii, och det kanske vore något och åka dit? Jag skulle då inte tacka nej iallafall :)
Men nog pratat om vad jag vill, nu blir det mer om vad jag har gjort. I går som sagt åkte mamma och jag till Åmål. Vi stannade och drog driven på McDonalds i Våxnäs när vi for genom karlstad. Jag tog den nya hamburgare New York Supreme, och det var väl inga fel. Har inte ätit på Mcdonalds en enda gång sen jag flyttade till Jönköping. Bara en gång på Max på fyllan! haha.
men iallafall, när vi kom fram till morfar bjöd han oss på nygräddade Våfflor med sylt och grädde, jammie kan jag säga! Sedan fastnade jag vid datorn och Back Packer Junior 3. Fy så skoj. Reste runt på massa olika platser som jag aldrig hört talas om. men jag lärde mig ju en del på kuppen också.
Senare på kvällen fick vi tårta! :)
 idag vaknade vi runt 9, men jag gick inte upp förren 10 för jag var helt igen täppt. Usch och fy! Har nog aldrig varit så förskyld och så länge som jag varit nu. Men vi åkte upp till morfar och Birgit, där vi hämtade upp Birgit, för vi tre ladies skulle åka till Profab och checka läget. För mig blev det endast 2 paket med sminkborttagningsservetter. Dock köpte mamma ett salt & peppar -kar - sett med pingviner på åt mig som jag ska ta me mig hem till småland. Men nere på Klädkompaniet som ligger under profab fynade jag 2 par B. Young jeans (ett par vanliga och ett par stuprör) för 300 spänn. De gillade vi. Mamma köpte sig en kjol.
Efter shoppingen for vi tillbaks till lägenheten där vi fikade:)

nej, nu ska jag sova!

Sweet dreams are made of this. Who am I to disagree? I travelled the world and the seven seas. Everybody's looking for something.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0