Autoimmunitet

Idag har jag lärt mig vad autoimmunitet är. Det är när kroppens immunförsvar attackerar kroppsegna celler och kanske tom förstör dom, och då uppstår autoimmunitet.
Jag har varit så duktig idag och pluggat massor till omtentan i mikrobiologi. Den är ju egentligen inte förren 12 juni, men jag passar på och pluggar på de tills mina psykologiböcker kommer, som jag så ansvarsfullt beställde själv igår, eftersom mamma inte hade hunnit gjort det. Så jag hoppas dom kommer måndag eller tisdag, helst måndag eftersom man ska ha pluggat lite till bearbetningen på onsdag. Bearbetningen är väl som ett seminarium, som är till hjälp för studier inför tentan. Jag hoppas jag hinner få dom så jag kan plugga lite iallafall!

Annars idag blir det lugnt, får se om jag orkar gå och handla lite sen. Behöver införskaffa lite mat och diverse andra saker. Men jag är helt trött idag, har tom druckit kaffe, så trött är jag! Har nog sovit för mycket antar jag.

Imorgon äre skolan som gäller, för föreläsning mellan 9-12, sen blire att plugga mikrobiologi en stund, sen får vi se hur de blir med partajet. Fick ett sms imorse från en sjuk Matilda, och det är ju hos henne vi skulle festa, och de går ju inte så bra om hon är sjuk. Men vi får väl hoppas hon blir bättre, även om hon inte orkar parta, så äre ju inte roligt och vara sjuk. Och som högskolestudent har man inte mkt tid till och vara sjuk. Så krya på dig Matilda!

Helgen kommer att bli lugn med plugg och tvättstugan på lördagen, och söndagen blire plugg och bara mysa med massa filmer! Vädret har ju inte varit på topp på hela veckan, börjar bli less på regnandet nu. Lite sol kan det ju vara iallafall, man blir mer motiverad av att göra nånting då.

Nej, nu får vi se vad som händer, kommer iallafall inte på något mer att skriva. Bloggar kanske mer sen.

Love /
           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0