Chokladbollar

Finns det nånting som är goare än chokladbollar? Jag tror faen inte de allså! Gick iallafall upp till Ica nyss och köpte mig lite müsli, fil, ciabatta-bröd, skinka och chokladbollar 6-pack, och jag har redan moffat i mig fem stycken, fy va gott det. Men usch va illa man mår när man bara mosar in choklad.

Har iallafall pluggat lite mer om olika sjukdomar såsom HIV och Hepatit till omtentan. Jag känner mig duktig. Sen läste jag lite vårdhygien också. Det är inte så svårt egentligen, speciellt inte om man har jobbat inom vården tidigare. För då känns mycket av det vi läser självklart. Tex att man använder sig av skyddhandskar, skyddsrock och desinfektionsmedel, för de är vanligare än man tror med vårdrelaterade infektioner, både bland patienter och personal. Men jag hoppas att jag inte drar på mig något sådant under min karriär.

Just nu känner jag mig väldans trött i huvudet efter allt pluggande, men ju mer jag läser nu, dessto mer slipper jag de ju senare. Eller hur?
Psykologin är ganska kul, så vi får hoppas att det går bra där iallafall. Efter sommaren ska vi läsa gerontologi, patofysiologi, farmakologi och vetenskaplig grundkurs. Hoppas dom är roliga, men jag antar att patofys-kursen och läkemedelsmatten inte kommer och vara en dans på rosor, men man får försöka och göra sitt bästa.

nej, nu ska jag äta färdigt min ciabatta-macka !

Love /
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0