Färdiglagad mat.

Godmorgon eller god eftermiddag passar egentligen bättre! Jag sov till ca 11.30 idag, men gick inte upp förren 12.30. Nu håller jag på och väntar på att min färdig lagade mat från Findus ska bli klar. Ungefär en halvtimme tills dess. Blir lövtunn bit med kroketter. Låter smaskens tycker jag! Hoppas det är det.
Jag har börjat insett att jag nästan aldrig lagar mat. Är jag i skolan köper jag lunch där (iofs får man ju husmanskost, så det är ju bra mat.), annars blir det färdiglagade maträtter, som typ Findus eller Billys pizza. Jag tycker det är så tråkigt och laga mat själv, och speciellt när det bara är jag som ska äta. Därför blir det mycket sånt där skit. Men i sommar ska jag försöka få älsklingen och lagat mat ihop varje dag. Är så mysigt när man gör sånna saker ihop. Dock tycker jag det är väldigt kul och baka, och det går bra själv. För man vet att då kan man bjussa nån alltid. När jag fått fnatt och bakat något brukar jag ringa över anna, så hon får komma och vara provsmakare. Oftast blir det kladdkaka, för det är så gott och enkelt. Men i sommar ska jag försöka mig på och göra olika pajer, såsom äppelpaj (såklart) och jordgubbspaj. Vet ni någon annan frukt eller bär som är bra och ha i paj, skriv gärna det i en kommentar.

Jag somnade tillslut efter gårdagens inlägg. Dock klockan 2. Därför är jag så jäkla seg idag. Men imorron äre skolan igen, då får man sluta slappa!
Hoppas min bok kommer idag, så jag får ta mig en cykeltur. Sen ska jag snart försöka få igång verksamheten här och plugga lite mikrobiologi och skriva klart anteckningarna från senaste psykologiföreläsningen.

Aja, hare bra!

Love /
           

Kommentarer
Postat av: Elin

rabarber

2009-05-12 @ 16:05:01
Postat av: Bea

Sv; Rabarberpaj är himlans gott. Säljs rabarber på kronhallen eller måste ja gå in till nån kär medborgare o agera tjuv?

2009-05-12 @ 19:24:28
URL: http://trize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0