Gigantiska chokladbollar på Kaffé Paus!

Onsdag idag, klockan är snart tio över fem och jag sitter här och ska försöka skriva ett blogginlägg innan jag tar tag i pluggandet igen. Har faktiskt redan pluggat 1,5 timme idag. Ganska dåligt om man ser att man ska plugga 8 timmar om dagen, men det orkar man inte när man är ledig. Men ska försöka få till 3 timmar iallafall.

Imorse vaknade jag först 9.15 av att Fredrik ringde och berättade att vårt partytält på går'n hade blåst sönder under stormen som tydligen hade varit i Degerfors inatt. Inte kul, hade ju inte ens hunnit suttit i det en gång jag. Men vi får väl se vad vi ska göra åt saken. Tydligen hade de bara blivit skit av tältet, så det var inget man kunde fixa, utan det får ju isåfall bli och köpa ett nytt. Dom kanske har något billigt på Maxi eller Coop Forum. Kan ju iallafall svänga förbi och kolla nån dag. Det tråkiga var ju att vi lånat tältet av mamma och pappa. Dock tror jag inte de gör dom något, då dom redan har ett tält som står ute året runt. Men iallafall. Lite träligt när det är lånat.

Men iallafall, efter samtalet insåg jag att igår hade jag ju glömt och sätta på larm, så jag gjorde det nu och somnade om till 9.30. Antagligen hade jag fortsatt trycka på snooze till kl 10, för då vaknade jag iallafall av att Äna smsade mig om att hon hade skrivit klart tentan, vilket betydde att hon var fika sugen. Så det var bara och rusa upp och göra sig i ordning, men 10.30 mötte jag upp henne utanför JTH och så gick vi till Kaffé Paus och käkade gigantiska chokladbollar och drack cola. Jättegott, men jag orkade bara halva bollen. Anna orkade lite mer.

Efter fikat tog vi oss en promenad (50-100 m) till Svanströms och kollade på kort och annat gojs. Köpte 2 födelsedagskort och ett morsdagskort till mamma, som jag får lägga på så hon får imorrn.
Sen cyklade vi hemmåt.

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och lyssnade på musik. Sen fyllde jag ut alla anteckningar och så läste jag lite i den svenska boken. Känns som att det är konstigt upplagt i den svenska boken, men får väl se om jag får grepp på allt ;) får fokusera på anteckningarna, dom lär vara viktigast och bäst!

Annars äre bara 9 dagar tills jag far hem till Degerfors och sötplöten Fredrik. Saknar honom jättemycket. Speciellt nu när jag vet att det inte är långt kvar. Men det är ett seminarie och en tenta innan dess som ska göra, så det är bäst att jag sätter igång och pluggar igen. Skriver kanske senare!

Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslan som leder henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0