Grattis Norge!

Idag är det norskarnas dag. Inte nog med att dom får hem deras eurovisionvinnare Alexander Ryback idag, det är också deras nationaldag. Stort grattis till dom! Och jag måste hålla med, rätt låt vann. Och inte nog med att han är så söt, han spelar fiol också! Är han inte för bra?!
Dock var mina favoriter Island och Rumänien. Även Turkiet hade ett bra bidrag tycker jag. Men Island kom ju 2:a, trean var Azerbajdzan, som hade ett svenskt team. Vad tyckte ni om Lars Wallins kollektion som dansarna hade?
Rumänien kom dock också långt ner 19 plats, Sverige på 21:a plats. Inte så lyckat kanske, men Malena gjorde ett jättebra framträdande tyckte jag! Jag är ledsen för hennes skull.

Topp 10 listan EVSC 2009:
1 - Norge
2 - Island
3 - Azerbajdzan
4 - Turkiet
5 - Storbrittanien (för första gången på länge som dom hamnade högt upp!)
6 - Estland
7 - Grekland
8 - Frankrike
9 - Bosnien/Hercegovina
10 - Armenien

Annars blir det bio med älsklingssöt ikväll. Vi ska på Änglar & Demoner, och jag är helt kär i Tom Hanks! Myms!

Nu blire psykologiplugg. Hemresa imorrn :(


Love & Care!


Kommentarer
Postat av: EmmNi

jag skulle kunna skriva 10 sidor kommentarer om alla bidrag igår x). haha men norge var faktiskt bäst tyckte jag :D.

2009-05-17 @ 20:47:07
URL: http://emmanilsson92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0