It's raining men!

Det bara regnar och regnar och regnar! Fy skruttan va tråkigt det är med regn! Jag vill ha sol och blå himmel, nu när äntligen psykologin och soft-schemat har startat. Men tydligen tkr inte vädergudarna att jag ska bli nå brun i år, istället lät dom mig cykla till och från skolan i spöregn. Fy bubblan!

Annars i skolan idag har det varit 3 timmars föreläsning om personlighetspsykologi och en massa teorier av Freud och alla dom där gubbarna. Intressant egentligen, men eftersom jag sovit dåligt inatt så var jag inte jättevaken. Men Pia som föreläste var jättedukig och rolig att lyssna på. Ska ha henne nästa vecka i utvecklingspsykologin också. Hoppas det är lika intressant. Egentligen tkr jag att allt om psykologi är kul. Och jag hade ju MVG i slutbetyg från komvux så det kanske stärker självförtroendet lite.

I eftermiddag står det plugga mikrobiologi på schemat. Eftersom jag ännu inte fått min kurslitteratur i psykologi kan jag väl passa på och ta tillfälle i akt och plugga mikrobiologi när jag inte har nånting annat för mig. Ska jag vara ärlig har jag faktiskt inte beställt böckerna än. Fast det är mamma som får göra det åt mig, eftersom jag inte har internetbank och allt tjosan hoppsan. Men jag var duktig och skicka ISBN numrena till henne nyss iallafall.

Nu är jag jättetrött, så jag funderar på att gå och ta mig en nap och så pluggar jag så länge jag orkar ikväll sen. För imöra äre min lediga dag. Fredag äre partaj hos Matilda i österängen. Det blir jag, Anna, Frida, Matilda (såklart), Amanda och Jorunn. Skoj, fast jag är duktig och är nykter! Bra va? ;)

Love /
              


ps. Bästa låten är ju lätt Whatever you Imagine med Wendy Moten från filmen The Pagemaster. Har ni inte sett den underbara filmen, seeee den !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0