Nattmänniska.

Jag är en riktigt nattmänniska har jag kommit på. Även om jag försöker lägga mig runt 10, så somnar jag inte förren 1-2 kanske. Är jätteträligt när man ska upp runt halv 7-7 dagen efter för att man börjar skolan 9, och man kanske vill hinna duscha innan skolan. Många gånger kommer jag upp 8 när det är skola, och måste åka halv 9. Inte så skoj, för jag hinner ju knappt vakna. Det är en zombie som sminkar sig och kammar håret på skoldagarna. Inte vanliga Beatrice Åkesson Clarelius.
Och det kvittar hur tidigt eller sent jag än går upp, jag kan itne sova på nätterna för det. Jävla skit!

Dagen har varit ganska bra. Min huvudvärk försvann efter två alvedon och en liten promenad upp till Ica vid oss. Jag inhandlade lite mat, tvål & schampo och en chokladkaka som jag piggade upp mig med. Jag kan säga att den tog slut ganska fort. Men det är så gott, och jag är så glad att Anna och jag tagit bort vår deal om att inte få äta och dricka som man vill. Även om jag försöker undvika godis och dricka på vardagarna (på helgerna med för den delen), och pizza har jag knappast råd med (mer än billys snabbpizza), så måste man få unna sig ibland. Speciellt när man är sjuk. Då måste man få pigga upp sig. Och jag menar, att komma ut och röra på sig eller att gå eller cykla till skolan är inte för mycket begärt. Och jag tycker faktiskt det är skönt och få röra på sig, och visst är det gott med coca-cola och en stor godispåse, men loka-vatten och tex en fruktsallad är lika gott. Så jag försöker allt hålla på mig, även om det längre inte är strängt förbjudet!

Imorgon är jag ledig precis som idag. Får väl se om Anna har piggnat till och kryat på sig, så hon beger sig till skolan, eller om jag ska söka sällskap där imorgon. För hennes skull hoppas jag att hon är frisk.
Annars ska jag plugga en del mikrobiologi, och skriva klart psykologi anteckningarna (jag var duktig och plugga psykologi i en timme förrut), sen hoppas jag få hämta ut mina psykologiböcker. Fick meddelande från adlibris att dom skickades idag, då borde dom vara framme imorrn, så jag får ta mig en cykeltur till Linnéas Tobak och hämta ut dom. Sen blir det väl ett och annat Pokémon avsnitt. Jag är på avsnitt 204 om det var någon som var intresserad. Kan inte fatta hur bra och avslappnade tecknat är egentligen. Det är nog bland de genialaste i världen. I love cartoon!

Resten av veckan blir det och plugga inför duggan på fredag. Onsdag har jag bearbetning av personlighetspsykologi (ett slags hjälpande seminarium) och det ska jag läsa lite till om boken kommer imorrn. Sen efter det är det tre timmars föreläsning om Utvecklingspsykologi med Pia. Torsdag är jag ledig,då blir det plugg till duggan som sagt. Kanske tar en promenad eller cykeltur uppe i Tokarp om vädret tillåtet. Fredag är det först dugga på morgonen, sen föreläsning - Motivation & emotion 3 timmar, och sen 3 timmars föreläsning om kristeori. Alltså mycket lyssnande. Kommer vara jobbigt och hålla koncentrationen uppe. Speciellt när jag vet att jag ska åka till Degerfors 17.54. Och som ni kanske redan fattat åker jag hem till mitt kära röd-vita och mina sötinötisar, och stannar till måndag. Lördag är det planerat flytt och party för nyss fyllda 20-åringen Lollo. Söndag blir det 30-års kalas för min farbrors fru Åsa. Sen blir det kanske rep med BP och kanske bio med mor, far och sötnöt Svanberg.
Måndag är det hemfärd och mys med älskling. Saknar mitt gulletroll så jag blir galen snart! ♥ Tur att den härliga och långa sommaren är här snart. Även om jag ska jobba och plugga till omtentan i anatomi kommer jag endå få spendera all min lediga tid med sötnosen. Och det ska bli så härligt! Har aldrig fattat att man kan längta efter nån så mycket som jag längtar efter Fredrik när jag är ifrån honom. Du är det bästa som finns älskling, glöm aldrig det! ♥

Satt för skojs skull och läste min gamla lunarblogg en sväng. Åh, vad kul det var och se hur man skrev på den tiden. Smileysar var ens bästa vän och man använde den efter var och varannan mening. Idag använder man dom bara ibland när det är något speciellt. Är lite kul faktiskt att man förändrar sitt skrivsätt så mycket. Det var också roligt och se vad man hade skrivit. Längtar tillbaka till många av dom tillfällen jag skrivit om. Men jag njuter av livet nu. Jag har kommit en bit på den väg jag velat vandra, så jag kan inte klaga. Jag är tacksam att jag fått den här chansen att utbilda mig till det jag vill jobba med. Och dom som funderar på om dom ska plugga på universitet eller ej, jag tycker ni ska göra det. För det är kul! Även om man inte vill plugga ett program så är en eller några kurser alltid något. Det är erfarenheter och meriter.

Nej, nu ska jag krypa ner i min sköna säng och försöka sova.
Godnatt.

Love /
           
   

Ps, Missa inte och kolla semifinal 1 i EVSC imorn, Sverige tävlar! (läs det som den 11 maj)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0