Plugghäst? - Jotack, jag vet!?

Jo, här sitter jag och har paus. Har pluggat 3,5 timme på min sammanfattning, och jag har kommit en bra bit. Är jätteskönt, men det är en heldel kvar. Men mer orkar jag nog inte göra idag. Ska nog läsa lite på det andra istället sen. Känns som att sammanfattningen tar sån tid att man inte hinner plugga på det andra, och idag är det bara två veckor kvar till tenta. Jag är kanske för optimistisk om jag säger att det andra är inte så svårt. Och det känns faktiskt inte så svårt, inte än. Och tacka vet jag min svenska bok + anteckningarna! Så jag hoppas detta ska gå vägen. Vore ju kul om de gick riktigt bra på nån tenta. Man är lite ledsen när man vet att man har både mikrobiologin och anatomin kvar. Men tur är väl de att man får göra om. Jag ska fortsätta på de här om jag så skulle få F i allt och måste göra om precis allting!

Igår var jag i skolan och pluggade me Frida. Matilda var inte med för hon hade kommit igång hemma, och tyckte de gick bra där. Och inte tänker vi tvinga iväg henne heller. Men som sagt blidde iallafall Frajda och jag. Vi satte oss i biblioteket och skrev i tre timmar, och vi kom ju en bit iallafall. Allt är bättre än ingenting, kom ihåg det! Och medan vi sitter där i bibblan börjar de regna som bare f*n och så åska de lite också. Scary! Men hux flux så vare fint väder igen. Så jag slapp cykla hem i regn. När jag kom hem hade jag så himlans ont i magen, så jag åt glass. Och de var så gott! Resterna av kladdkakan käkade jag upp till frukost igår, hihi.

Annars ikväll blire plugg och slapp. Håller på och tvättar också. Men tvätten ligger i torktumlaren, så det tar nog en stund innan den är klar. Vart helt otroligt bara två tvättar. Tur att det finns två tvättmaskiner och två tumlare då, så man är färdig på en gång nästan. Är så skönt o få nytvättade kläder :) Mest också för jag jag har nästan inga kläder kvar här nere. det mesta har jag ta't me upp till degerfors, för att det inte ska bli så mycket och släpa på, på en gång. Men jag har så jag klarar mig iallafall.

Imorgon ska jag till skolan och plugga igen. Försöka göra klart det sista på sammanfattningen, så jag kan sätta mig på söndag eller måndag och skriva rent det. Det blir iallafall Matilda, Amanda och jag. Frida kanske skulle med, hon hade inte riktigt bestämt sig. Anna är i götet och lyxar sig, och Jorunn var till sin sommarstuga, så man är ju inte lite avundsjuk på dom. Vill också vara ledig. Men i sommar, även om jag ska plugga, ska jag försöka göra så mycket som möjligt. Åka till göteborg och hälsa på Lina & Rasmus, Anna & Alexander, och såklart gå på Liseberg. Sen pratade jag & Lollo om o dra våra mödrar på kryssning i sommar, och sen blire väl o försöka åka till våran sommarstuga på Torsö också en helg. Utlandsresa får vi spara till vintern (helst) om de inte blir något till hösten, men det tror jag inte.

I helgen, eller iallafall på lördag ska vi till Matilda. Inget bestämt vad som sker, men grillning och kubb vore ju trevligt! Fast det är bara mysigt och träffa flickorna endå, bara ses för o ses liksom.

Nej, nu ska jag försöka ringa min mor igen, hon är påväg till Tyskland, så det kanske inte är det lättaste o få tag på henne.

Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0