Psykologi

Idag började våran nya, fjärde och sista (för terminen) kurs - psykologi. Verkar vara en himla rolig kurs, och Micke som föreläste för oss idag var jättebra! Så jag hoppas de här går vägen. Har föreläsning imorrn mellan 9 och 12, om personlighetspsykologi, ska bli intressant! Den här kursen är lite annorlunda också mot dom andra - softigt schema + massa inlämningsuppgifter under vägen, så vi betar av en massa kapitel under kursens gång, så vi bara har 8 av 18 i en bok + att den andra boken bara används till ett seminarium. Jätteskönt känns det. Dock är det jobbigt att boken är på engelska, men nu ska trizan träna på sina engelskakunskaper. Break a leg säger jag då till mig själv.

Som ni kanske fattade så gick inte muntan så bra för mig i torsdags. Det var tre områden som jag inte kunde bra - njurar & urinvägar, artärer & vener , och aktionspotentialer, och tror på faan så fick jag om alla dom områden, snacka om otur säger jag! Men de gick bättre än vad det kunde ha gått, hade iallafall 50%, dock behövde man 60% för o klara sig. Men men, så äre iallafall.

Har ju dessvärre omtenta i mikrobiologin också, men de löser sig alltid! Vem har sagt att livet som högskolestudent ska vara lätt? I only need to believe in myself! (Kolla, lite engelska kan jag ;D haha)

Nej, nu ska jag fortsätta kolla på Pokémon, sen fåre nog bli sängen, är så trött för jag kom hem från skolan 17.45 (slutade 17.00, handlade sen), så jag kommer nog inte orka plugga nån mikrobiologi iallafall. Ska iallafall plugga mikrobiologi tills mina psykologiböcker kommer. ska uttnyttja hela eftermiddagen imorron och plugga mikrobiologi, så jag fixar omtentan 12 juni.

På fredag blire party at Matilda's. Jag ska va nykter tillsammans med Amanda (va hon sa idag iaf, men man vet ju aldrig! :P) Annars blire nog degerfors 15 till 18 maj. See you then!

Love / 
             

Kommentarer
Postat av: Jorunn

Vi får satsa på ett A i psykologin tycker jag! :)

2009-05-06 @ 21:59:57
URL: http://jorunns.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nice blogg!

2009-05-06 @ 22:02:48
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0