Välkommen efterlängtade helg!

Äntligen! Äntligen säger jag bara. Nu är du här, underbara efterlängtade hemrese helg!

Sitter här vid datorn och har nyss kommit hem från skolan, efter att ha varit där i 6 & ½ timme. Det var jobbigt kan jag lova. Började med dugga på morgon, vettefaan hur det gick. Bra förhoppningsvis. Var ju ett krysstest i princip, så kunde man inte var det ju bara och gissa, kanske hade 25% chans att pricka i rätt så.
Efter duggan hade vi första föreläsningen för dagen. Det var om motivation & emotion med Heléne, rätt intressant, men jag var göörtrött eftersom jag bara sovit 5 timmar i natt, nog good BC. Sen efter det gick jag, Anna, Frida, Amanda, Matilda och Jorunn till Mackmakeriet i stan och köpte oss varsinn baguette med antingen kyckling-chili (alla utom jag och Jorunn, för hon hade egen mat från igår) och kyckling-curry (det som jag tog allså). Jag köpte även med mig en gottig chokladboll till efterrätt. Efter vårt inköp promenerade vi tillbaka till Hälso och satte oss i solen och käkade våra mackor. Jättegott kan jag säga! Och man blev gööööörmätt. Speciellt efter chokladbollen också. Efter lunch hade vi dagens andra och sista föreläsning. Om kristeori. Väldigt intressant med många exempel som fick en att fatta vilken värld vi egentligen lever i. Jag vill bara att alla ska veta att när man går igenom en traumatisk kris har man rätt att göra vad som helst, utom att skada sig själv och andra. Man får ställa sig och skricka på torget mitt i Jönköping, om det hjälper en att bearbeta krisen.

Annars som sagt sitter jag här. Har nyss pratat med min gullesnutt. Ska snart packa ner det sista, och om ca 1 timme ska jag ta mig till Juneporten och tågstationen för att åka hem till mitt underbara Degerfors, och få träffa min underbara prins och få äta god mat hela helgen och träffa alla underbara människor som jag hinner, och tom gå på bio! Freddan och jag ska på Änglar & demoner på söndag. Ska bli myspys. Var längesen vi var på bio själva. Tror ärligt att vi bara varit det en gång förrut. Det var på Silent Hill.
Sen blir det såklart en hel del pluggande. För som högskolestudent har man aldrig ledigt. Men jag trivs!

Nej, nu ska jag vara duktig och packa klart.


Love & care!



Kommentarer
Postat av: Jorunn

Det var mysigt att sitta ute i solen och äta lunch :) Ha en trevligt helg i Degerfors! Ses på tisdag!

2009-05-18 @ 15:04:30
URL: http://jorunns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0