Världens dyraste chokladboll!

Idag har jag nog handlat den minsta och dyraste chokladbollen någonsin! Den var typ hälften så liten som en delicatoboll man köper i vanliga affären och den kostade 17 spänn! 17 jävla kronor, rena rånet ffs! Gott var det, men itne värt de. Så där fikar jag aldrig nått mer.
Som tur var fick vi ju gratis fika på stan också. Blev saft och kakor, mysigt och gott.
Det blev till slut jag, Frida och hennes kompis Sofia. Vi satt i solen och fikade och löste korsord. Och vi fick till det riktigt bra tillslut.
Frida: - Vad heter samernas tält?
Jag: - Kåta
Frida: - Kåta eller kåda?
Jag: - Kåta! Har du inte hört historien om samen som gick hem till sin kåta, fru och barn? (när man säger den kan det misstolkas rejält)
Frida: - Okej, då skriver jag det.

När jag kom hem från stan kilade jag förbi Äna. Hon berättade att hon också varit på stan och fikat. Men inte vid samma tidpunkt som jag antagligen. Sen bestämde vi vad vi skulle äta ikväll och vad kvällens outfit skulle bestå av. Så nu sitter jag här och väntar på att mitt hår ska bli någorlunda torrt, så jag kan kamma det och få till det på nått vettigt sett.

Imorgon ska jag spendera hela min dag med och plugga. Måste få klar den där jävla sammanfattningen snart. Usch usch usch! Fy för högskolan ibland.

Igår var jag ju som sagt och åt hos Anna. Och när vi skulle äta så tog jag en tallrik från diskstället
och så säger Anna; - Men är den blöt? (den hade precis blivit diskad) och som till svar skulle jag säga: De kvittar väl men istället blev det; - Kvittar det? Och så började Anna gapskratta, och det tog faktiskt en stund innan jag fattade min felsägning. Och den var väldigt fel, men roligt var det.
Och när jag skulle gå därifrån fick vi reda på att en granne i huset inte var sugen på cola ;)

Nej, nu ska jag göra nått vettigt.

I need to believe that something extra ordinary is possible.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0