091025

Hej på er,
Oj, va längesen det var jag skrev här på bloggen. Har inte skrivit sen den 9 okt, och det är ju en hel evighet sen!
Tänkte att jag skulle ta mig tid nu och skriva ett inlägg om vad som hänt här under dom 2 veckor jag varit blogg-off.

Jag minns att jag skrev om afterwork i förra inlägget. Jag skulle träffa Matilda och några fler nere vid juneporten, fast vi träffades istället vid Sofiakyrkan och satte oss och åt och tog en öl på ett skotskt ställe. Efter maten och när ölen var slut tyckte Matilda att vi skulle prova cider. Vi testade Hardcore äppelcider. Bläääää säger jag! Matilda gillade dock den. Men itne jag som sagt. tyckte den smakade öl med äppelsmak, och då dricker jag hellre öl med ölsmak. Sedan vare dags och testa cider nummer 2. Denna gång naesgårds päroncider. Mycket godare, men inte i min smak endå. Ska de va cider, ska de vara söt och sliskigt - typ cube, bacardi, smirnoff. Inte cider som är på gränsen och smaka öl.

Efter att vi hade suttit där på skott-stället en stund bestämde vi oss för att dra ner till Bongo. Dom hade happy hour fram till 9, så man fick två drinkar till priset av 1, eller 1 drink till priset av en halv. Jag och Matilda började med att dricka cosmopolitan. jag gillat, matilda tyckte den va för söt och tjejig ;) hahahaha. Men jag kommer hålla fast vid min favorit ett tag till! Sen vare dags för nästa drink, som blev någon jordgubbsdrink. Oerhört god, så den slank ner fort. Sen skulle Matilda köpa två öl till oss, vilket resulterade i varsin vodka-redbull!(Hur de nu kan hända ;P). Efter det tyckte folket att det var dags och dra, vi skulle nu vidare till Waffi's. Där dracks det goda bacardi. Cider (blanddryck dock) i min smak! ;D
Efter de skulle vi vidare till Centrum, som nog var det tråkigaste dansstället jag varit på! Men det var gott med cosmo ;)...
Sen skulle vi hem. Var hemma runt 1. Ringde mamma & pappa och sluddrade om att jag var hemma, och så ringde jag Anna och sluddrade lite till henne om att jag också var hemma. Vår plan om en trevlig afterwork ,´som skulle sluta i hem och plugga, resulterade i en krogrunda som jag inte ens varit med om utomlands. Men jag hade väldigt roligt! =)


Sen kan jag även berätta om mitt födelsedagsparty med ssk-brudarna + Anna och Sophia, som jag hade dagen efter den 10e. Matilda och jag var rätt slöa kom vi fram till på eftermiddagen, men vi kom in i lite partystämning endå när det väl gällde. Bjöd brudarna på bakad potatis och kycklingfilé + massa såser och röror och mojs. Gott var det. Och fick jättefina presenter - Örhängen x2, mobilsmycke + bodylotion (med Snobben på, viktigt!!) av Anna. Av Matilda fick jag läppbalsam, ansiktsmask och bodybutter (med Betty Boop på, viktigt!!), av Jorunn fick jag en 70's med smirnoff Ice. Den ligger hemma i Degerfors på kylning sen förra helgen. Och av Frida och Sophia fick jag Merci-choklad (gott!). Kvällen slutade med att vi käkade pannkakor vid Bongo, och att vi sen åkte hem.
Men en mycket trevlig kväll endå :)

Helgen som varit var det ju kalas x4 för just de - MIG! På fredagen kom först Micka, Magnus, Alexandra och Lucas på fika. Jag fick en ungsform + 3 uppläggningsskålar i olika storlekar, formade som hjärtan. Tyvärr är dom kvar i Dfs. Vågade inte ta me dom på tåget.
Vid halv 5 på fredagen kom Jimmy, Käu, Sebastian och Nina på tårta. Fick 500 kronor som gick rakt ner i resekassan. Har nu 5500 kronor som jag ska åka och ha kul för. Hoppas ju på att de blir en slovisch till Tyskland med några brudar, senare i december :) vore väldans roligt!
Sen på kvällen kom släkten + Svanberg's på tacos och fika. Fick bla pengar, presentkort på H&M, ljus & vin! Kvällen/natten slutade dock inte så trevligt när jag vaknade kl 2 och hade feber och måde skit illa (hade dock mått illa tidigare underkvällen för jag hade ätit för mycket. Fika två gånger + mat är inte min mage van med!).
Men jag var pigg och glad lördagen kl 13 när Jenny och Ida kom på fika.
Senare på kvällen vare tjejfest med diverse sköningar! Fick massa galna och bra presenter, på alla plan. Så nu kan jag göra mig vacker, skriva låttexter och titta på den fina dildon jag fick av Elin, Anna, Jennifer och Lina. Den är jätterolig och slå på, hahahaa. När man slår på den vibrerar den nästan lika mycket som en stämgaffel. Kanske därför jag fick den? :O så jag vet vilken tonart jag sjunger falskt i ;O
Kvällen avslutades på statt där jag dansade som aldrig förr. Har inte varit så roligt på statt på länge! Robin Bengtsson spelade, men han var inget och hänga i julgranen direkt..
På söndagen vakna ja typ halv 9 och kollade tillsammans med Emma igenom en hel del disneychannel-program. Usch vad jag hatar dubbade serier!! USCH!
Åkte hem senare på kvällen. Tåget var 20 min försenat och kom i baktakt så jag fick byta tåg i Skövde istället för i Falköping. Gött, för jag slapp och vänta i kylan.

Annars rullar dagarna på rätt så bra här nere. Jag pluggar och pluggar och pluggar. Tenta om 5 dagar. Känns som jag inte kommer klara det. Men vi får hoppas.

Igår vare myskväll hos Äna. Blev tacos, Ensamma mamma söker, chips, dipp och godis, singing bee celeb, om en pojke. Sen gick jag hem och kollade på skins och sen sov jag.

NU ÄRE PLUGG IGEN SOM GÄLLER!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0