Min födelsedag

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är min födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Yes, idag är det min alldeles egna dag. (Och alla andras som också fyller år såklart). Jag är numera ingen tonåring, utan tagit det sista klivet in i vuxenvärlden, och jag trivs fruktansvärt bra!

Min dag har hittils inte kunnat vara bättre. Började min morgon med sovmorgon till halv 9 (mamma ringde dock vi åtta och sjöng för mig). Dock mellan 7 och halv 9 hann jag mottaga tre grattis-sms från Fredrik älskling, som var först, Jenny C och Lollo. Sen har massa andra underbara vänner gratulerat mig både på sms, facebook och bilddagboken. Tack så jättemycket allesammans! ♥

Dagen fortsatte med att jag begav mig till skolan för föreläsning om cerebrovaskulära (åkommer i cirkulationen i hjärnan) och neurologiska (nervåkommer) sjukdomar. Gick och satte mig i föreläsningssalen Forum Humanum, där dagens föreläsning skulle va. Ingen av mina kompisar hade hunnit komma än, så jag satte mig på en plats. Ser Matilda sticka in huvudet, men försvann lika snabbt. Helt plötsligt bryter brandlarmet ut och tjuter som bara den. Vår lärare C sa att det var ett brandlarm och att vi alla skulle ta våra grejer med oss och gå ut. Sagt och gjort. Mötte upp Anna, Matilda och Jorunn där ute, för dom hade märkt larmet innan dom kommit in i klassrummet. Efter ca 20 min fick vi iallafall gå tillbaka. Då krånglade datorn, så C fick inte igång sin powerpoint presentation. Till slut fick hon ordning på det, och vi kunde börja föreläsningen. Dock hann vi inte med allt.

När klockan slagit halv ett gick jag ut och ringde upp min mamma för och berätta att jag slutat osv. Då säger hon att jag ska gå ut på parkering och vänta. Jag går dit, och en kvart senare kommer mamma & pappa inrullande. Dom hade alltså åkt ner till Jönköping för att överraska mig på min alldeles speciella födelsedag! Har jag dom bästa föräldrarna eller? Jag tror fanken de allså!

Vi åkte ner till stan för att luncha + att jag skulle få göra min debut på systembolaget. Käkade på ett ställe som heter tusen och en natt. Jag käkade lövbiff, mamma tog fläskrulader och pappa åt strömming. Efter lunchen gick vi ju bort till "det gröna apoteket". Där inne handlade jag på mig massa olika cider som jag ska avnjuta ikväll tillsammans med riktigt bra sällskap (Anna kommer allså över på pizza och gött!).

När jag handlat färdigt åkte vi bort till min lägenhet. (Hann springa in på willys innan också btw.) När vi kom in började vi packa upp alla grejer vi köpt, och stoppa cidrena på kylning inför kvällen. Sen var det dags för paketöppning. Började med att kort jag fått av min morfar och x-tra mormor Birgit. Fick ett kort och 500 kr, som jag ska köpa stövlar/stövletter för. Behöver att par höstiga boots! Sen gick jag över till att öppna mammas och pappas presenter. Och jag kunde inte få bättre saker! Började med ett litet paket som innehöll 6 ljus och en kapsylöppnare med magnet på som såg ut som ett ölglas. Sen tog jag nästa paket som innehöll en ny mobiltelefon. Så nu har jag en vikbar mobil igen. Och jag älskar den! Nästa paket var ett mjukt paket och innehöll en tunika som jag lite lätt övertydligt till mamma att jag ville ha. Sista paket var det största, tyngsta och absolut bästa presenten - den underbara laptop jag nu sitter och skriver på. Det är en toshiba, är grön och har ett jättefint blommönter på. Helt perfekt! Världens bästa presenter allså!

Dagen är absolut inte slut än, men hittils har det var en toppen dag och en av de bästa födelsedagarna jag varit med om i mitt liv. Kände mig redan imorse som ett barn på julafton. Det var längesen jag kände såhär inför en födelsedag.

Tack alla hittils som grattat mig, och tack världens bästa mamma & pappa för de allra bästa presenter man kan önska sig, och tack för att ni kom ner och överraskade mig på min bemärkelsedag! :D


Love 'n care ♥ / Bea, som numera är 20 år!



Kommentarer
Postat av: Sandra

GRATTIS :) Hoppas du får en härlig 20 års dag :D

2009-10-07 @ 18:00:01
URL: http://jeppessandra.blogspot.com
Postat av: ida - It's all about me

GRATTIS! :D

2009-10-07 @ 18:43:03
URL: http://iidaoflinkopiing.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fin blogg du har :)!

Gå gärna in på min blogg och tryck till !

haft en bra dag ?

kram :)

2009-10-07 @ 18:45:17
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis igen :)

2009-10-07 @ 19:54:36
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: erika

grattis :D



Skulle du kunna vara gullig och slänga iväg en röst på mig? jag försöker vinna biljetter till blogawards hehe :)

http://www.tv4.se/1.1173520?i=99

2009-10-07 @ 20:23:08
URL: http://irmaerica.blogg.se/
Postat av: EmmNi

Stora flickan nu! men du är fortfarande kortare än mig vet du ;) haha <3

2009-10-08 @ 19:15:53
URL: http://emmni.blogg.se/
Postat av: ida - It's all about me

fick du nått fint då? :D

2009-10-08 @ 20:47:58
URL: http://iidaoflinkopiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0