Sömnsvårigheter

Nu sitter jag här, klockan är kvart över ett, imorgon är det skoldag, och jag borde allså egentligen ligga och sova. Varför gör jag inte det då?! Svar på frågan: Jag kan inte! Får ingen ro!
Endå sov jag inte länge imorse. Kvar över tio, det är rätt tidigt för att vara jag och en ledig dag. Brukar väl i vanliga fall slumra till frammåt tolv, om inte längre.

Har under dagen inte gjort mycket. Blev endast 55 minuter plugg. Hade ingen rokänsla och slå mig ner med böckerna. Ska nog boka några grupprumstider i biblioteket på mina lediga dagar, får inget gjort här hemma! Man känner när man är hemma att "jag hinner göra det sen". Men man gör det aldrig sen. Och jag har verkligen en press på mig själv att jag måste klara den här kursen, annars vet jag inte vad jag gör. Nej, så allvarligt är det väl inte, men jag vill klara det här. Orkar inte med några fler omtentor nu. Räcker med dom där förbannade anatomin och mikrobiologin. Men den här kursen (patofysiologi - sjukdomslära) är ganska intressant. Och en del föreläsare har varit bra, andra inte. Har inte haft alla föreläsningar än som tur är, så det finns mer tid utlagt. Om ni inte fattar jag vad jag menar med det så ska jag förklara: Jag tycker inte om och vara ledig, jag får ingenting gjort här hemma då. Därför är det bra med mycket schemalagd tid, för då har man endå börjat dagen med skolarbete och kan fortsätta så!

Igår var det min födelsedag. 20 år fyllde jag och det var en av de bästa födelsedagarna jag varit med om! Läs förra inlägget om mammas och pappas överraskningstripp ner hit + mina födelsedagspresenter jag fick av dom där.
Kvällen avslutade jag med pizza, cider och en hel del bra filmer tillsammans med världens bästa Äna! Vi kollade på Bruce den allsmäktige, första Pirates of the caribbean filmen, sen blev det bonde söker fru på fyran också.
Sen tänkte vi kolla på Camp Rock och dregla lite över JoBros, men VLC:t jag fixade hem funkade inte, så vi bestämde oss för att gå och lägga oss iställe, så Anna gick in till sig och jag slog på Spotify och somnade tills klockan var runt halv 3. Då stängde jag av musiken och somnade om.

Glömde och säga att jag har tvättat idag, och att jag i förmiddags var borta hos Anna på en visit och kollade Parlamentet. Gud vad jag skrattade!

Just nu leker livet ganska bra, även om jag har lite ångest över patofysen. Men det ordnar sig. Det gör det alltid!
Måste bara säga att jag längtar hem till Degerfors. Till Fredrik, till Elliott, till mamma och pappa, till alla vänner där, till Basic Park, till Kronhallen och till och med till den fula solbågen. Ge mig nästa torsdag, då är hemvistelse ala weekend då det vanskas födelsedagskalas, födelsedagskalas och födelsedagskalas. Och jag är huvudpersonen ;) får ju paket också. Jag älskar paket!

Tack iallafall än en gång alla som gratulerade mig on my birthday. Love to you all! ♥








Kommentarer
Postat av: Jessica

så lite så:)! tack så mkt va bra jora min dag har varit bra. händer under helgen da?:)

2009-10-09 @ 10:54:54
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: ida - It's all about me

Jobbigt när man inte kan sova. Jag hade samma problem inatt. Somnade kanske runt 04, men vist jag har ifall lång sov morgon börjar inte jobba förren 16:00. Men det händer ofta att jag ska upp klockan 05 och somnar då vid 2 tiden det är tufft. Hela dagen blir jobbig och förstörd. Hoppas du ifall får en bra dag i skolan :D

2009-10-09 @ 12:50:47
URL: http://iidaoflinkopiing.blogg.se/
Postat av: ida - It's all about me

Stackare :/ Jag jobbar på Ica maxi linköping :) , Så det är lite små jobbiga tider ibland. Hoppas du får sova bra inatt! Ska du göra i helgen då? kram

2009-10-09 @ 13:35:26
URL: http://iidaoflinkopiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0