Dagen

Dagen som sådan har varit väldigt bra! Även om vädret har varit sämre dessvärre.

Jag började med att vakna 07.00, då klockan ringde. Jag hade ställt så tidigt, även fast det är min lediga dag för jag skulle kolla på Pokémon på Tv4+. Men det var ju inte rätt säsong, så jag sket i det och ställde om klockan till 9 och somnade om.
Klockan ringde 9 och jag snoozade om till klockan 10. Då ringde jag hem till det gula för och se om det var nån som var vaken där. Både mor och far var ju det, så jag pratade nog med dom en halvtimme om allt möjligt.

Runt halv 11, då jag avslutat samtalet med the folks, hoppade jag in i duschen och dressed me up for the day. Sen runt 10 i 12 gick jag upp till bussen då jag skulle möta upp Anna vid Rådhusparken klockan 12, för vi skulle käka lunch och shoppa lite på stan. Vid ca 12.04 mötte jag upp Anna och vi bestämde oss att käka på Vasas Påtår, som blivit vårat stammis ställe, och käka nachotallrik där, eftersom det regnade så. Gott och mättande var maten som vanligt!

Efter lunch gick vi ut i regnet igen och traskade in och ut bland alla butiker. Vårt första anhalt blev Vila, men dom hade inget som föll oss i smaken idag. Sedan besökte vi Åhléns och sen Kicks. På Kicks stannade vi ett bra tag och luktade oss igenom alla "märkes"parfymer. Jag har ju min absoluta favorit - Cacharel's "Amor Amor", och det var ju ett givet val och lukta 1000 gånger på den. Sen gillar jag även Jessica Simpsons "Fancy", Avril Lavignes "Dark Angel" och Paris Hiltons "Heiress". Men inget parfymhandlade blev det. Jag väntar och ser vilken parfym mamma och pappa har köpt åt mig som present ifrån Turkiet först. Har annars hittat en bra sida med ganska billiga "märkes"parfymer - www.parfym.se . De har även "märkes"make-up och lite sånt också. Jag tycker dom har relativa priser jämfört med affärer. Har dock inte beställt något där, eftersom jag inte varit i behov av någon parfym den senaste tiden.

Efter kicks besökte Anna och jag en av våra favoritbutiker på stan - Gina Tricot. Den finns inte på A6-center, därför är det ett givet val när man är på stan.
Provade en stickad långtröja jag kollat på, men jag tyckte inte om färgen jag provade. Dessvärre fanns den inte i dom färgerna jag hade kollat ut och gillade. Men jag tror Anna fyndade något där. Men jag måste iallafall säga att Gina Tricot har hur mycket snygga örhängen som helst, i alla modelleer och storlekar. Jag kan säga att det är BEA LIKES! där. Sedan gick vi vidare till Vero Moda, där jag hade kollat in en virkad tunika i vitt. Dock fanns den bara i Medium, så jag testade en svart i Small och den passade, så den blev inhandlad. Och jag är väldigt nöjd med mitt köp. Den passar så bra, både till jeans och till leggings :)

Efter Vero Moda kände vi att det var dags och åka hem. Anna som hade varit i skolan innan gick och hämtade sin cykel som stod på campus och cyklade hem, medan jag fick vänta på bussen i det iskalla regnvädret i 18 minuter. Som tur var fick jag plats i busskuren, så jag slapp bli genomblöt.

När vi kommit hem gick vi upp till Ica och storhandlade både Anna och jag. Jag handlade bl.a. ägg, mjölk, fil och flingor, minipizzor och grönsaker. Sedan gick vi in med varorna var för sig och så bestämde vi att vi skulle ses om typ 10 minuter hos Anna och dricka varm choklad och kolla på Sex and the city. Sagt och gjort, och det var väldigt gott med varm choklad. Var så längesen jag drack det. Det är nog min absoluta favoritdryck. Det är så gott! När vi var i Paris, nyår 06/07, levde jag på det!

Efter vår lilla mysstund med choklad och tv, så gick jag in till mig och la mig och sov i en och en halv timme. Eller sov gjorde jag inte, slumra lite och lyssnade på urbra musik på spotify.

Runt halv 8 kom Anna in till mig, så kollade vi på Doobidoo och åt morot & gurkstavar o dipp. Jättegott, och nyttigt också. Efter doobidoo kollade vi på "She's the man". Den är alltid lika rolig.

Och nu så är klockan snart halv tolv, och Anna gick för ca en halvtimme sen. Och nu ska jag lägga mig och sova, så jag orkar komma upp och plugga imorn, eftersom det inte blev något idag.

Godnatt!




It is only in the mysterious equation of love that any logical reasons can be found


/B.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0