Gårdagen..

Gårdagen var en jätterolig kväll måste jag säga.
Började med att Anna och jag käkade pasta och pastasås hos mig, runt 17. Sen gjorde vi i ordning oss det sista, och tog itu med Anna dilemma om vinet skulle med eller inte. Vinet följde med, och så gick vi bort till busshållsplatsen vid Brahegatan och väntade på bussen.

Då passade jag på att ringa hem till Mamma & pappa för och höra hur deras bowlingmatcher hade gått under dagen. Som vanligt ringer jag två signaler och lägger på, så dom kan ringa upp så jag slipper slösa mina pengar. "Det gula" ringer upp och jag svarar "Hallå" som vanligt. I andra änden är det inte mamma eller pappa som jag hade förväntat mig, utan min 10-åriga kusin Felix. Han och hans syster Greta var hemma hos mor och far och sålde jultidningar. Fick även prata en sväng med Greta, och så fick jag även prata med pappa. Hörde med honom om hur matcherna gått och lite allt möjligt.
Precis när vi lagt på, kom bussen :)

Sen åkte Äna och jag iväg till Matilda där hon, Erik, Frida, Sophia och Oskar var. Där hängde vi större delen av kvällen, och pratade, skrattade, åt ostbågar, sjöng allsång till Nationalteatern, sen sjöng jag & Anna "When you say nothing at all" (eller jag en bit av den iallafall:P) medan Erik spelade gitarr. Sen försökte han o lära mig och spela gitarr, och det gick väl inte så vidare bra, men jag tror G-accordet (stavning?) sitter iallafall ;)

Sen runt 11 drog vi ut. Jag och Anna hade tänkt och åka hem, men vi följde med en stund iallafall. Först gick vi in på ett ställe som hette Amour, men det var så himla mycket folk, så vi drog till Waffi's istället. Där beställde vi in en del pommestallrikar och käkade på. Sen runt 01, drog alla hemmåt. Och så var jag nog hemma i lägenheten vid 01.15 och somnade säkert 01.30.
Vaknade vid 12, har sovit jättegott i natt, men har varit jättetrött hela morgonen, och endå var jag nykter igår :/

Nej, nu ska jag snart duscha och sen ägna min tid och studierna.



Hela världen är en rad av underverk, men vi är så vana vid dem, att vi kallar dem vardagsting
.
HC Andersen

/B.


Kommentarer
Postat av: Elin

"Gårdagen var en jätterolig kväll måste jag säga.

Började med att Anna och jag käkade pasta och pastasås hos mig, runt 17."



Var det det som var roligast? :D

2009-09-06 @ 16:40:02
Postat av: Bea

Sv Elin: Det klart det var ;) Äta mat är väl alltid hysteriskt roligt?!

2009-09-06 @ 17:12:19
URL: http://trize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0