Regninga Jönköping

Ja, idag har skyarna verkligen öppnat sig för Jönköpingborna. Dock hade jag turen och sitta inomhus i mina pyjamasbyxor + linne och mysplugga + sitta vid datorn. En mindre turaktig person var då Anna som ringde till mig när hon kommit hem och berättade hur dyngblöt hon var. Tyckte faktiskt synd om henne när hon fått cykla i det ösande regnet som jag bara mysigt lyssnat till. Dock var det jättefint väder när jag cyklade både till skolan och hem. Det handlar nog alltså om timing.

Annars idag har jag varit på en 4 timmar lång föreläsning om demenssjukdomar och demensliknande sjukdomar, och det var väldigt intressant, eftersom jag jobbat med demenspatienter två somrar, på två olika typer av boenden. Sen cyklade jag hem, och som sagt var det fint väder då. Det är Anna som har otur ;)

Imorgon är jag ledig. Blir lunch och shopping på stan med världens bästa Äna. Känns som att vi är jämt på stan och käkar lunch nuförtiden. Men det är väldigt trevligt och väldigt gott. Oftast äter man ju så mycket då att man inte behöver äta så mycket till kvällen, och då blir det faktiskt ekonomiskt!
Sen ska vi eventuellt på utomhusbio, får se vad det blir med det.

Lördag och söndag= plugg. Ev. utgång på lördagen. Kommer dock vara nykter då. Har ju satt igång en "no suger"-period vilket betyder: no candy, no soda and no cookies.

Måndag ska jag o träffa min seminariegrupp. Vi ska jobba med grupparbetet om äldreomsorgen.

Tisdag äre först föreläsning mellan 9-15. Sen klockan 16.01 sätter jag mig på tåget till Laxå, för då åker jag hem, enda till på söndag. 5,5 hela dagar i Degerfors! Dock kommer det att bli massa plugg. Ska försöka och läsa hela min skönlitterära bok som har med min inlämningsuppgift och göra. Vore väldigt skönt om den blev klar.

Annars så kom mamma och pappa hem från Turkiet igår. Och jag tror knappt jag vill se dom efter fotona jag sett! Dom är alldeles för bruna och solbrända för att kunna visstas med blekisar som mig. Men jag kan ju ta emot presenterna dom köpt ;) hih

Godnatt!



Det finns ingen ondska i pengar. Ondskan ligger i på vilket sätt de används.
– Mahatma Ghandi

/B.


Kommentarer
Postat av: Åsa

åå ja skulle också ha vela vara där i två veckor!! fy vale va gött :)

hur gick tentan?

2009-09-04 @ 08:05:14
URL: http://asaboström.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0