Välkommen ljuva höst!

Hej på er,
Känner att det varit lite dåligt med uppdatering här i bloggen. Sorry, har bara inte haft skrivar lusten. Men satt och läste några andras bloggar och fick sån underbar lust och skriva av mig lite. Jag tycker faktiskt att det är himla kul och blogga. Och extra kul blir det ju om det är nån som läser den också. Hoppas att det är nån som gör det då :)

Som ni förstår av rubriken har hösten kommit till Jönköping, och jag tycker det är jättemysigt! Det är sånt här underbart höstväder, solen skiner, det blåser lite lätt och man blir glad av att vara ute och ta en promenad. Många tycker att det är ganska tråkigt med hösten, men jag tycker alla årstider har sin charm. Och som ni kanske vet är jag ju ett höstbarn. Född i början av oktober, när hösten börjar ta fart på riktigt. I år har jag äran att fylla på en onsdag, och min högtidsdag är planerad från morgon till kväll, och jag tror att det kommer bli toppen! Sen ska det firas i flera dagar efter det också, haha!

Annars idag har jag varit i skolan, hade först ca 2,5 timmes föreläsning om bemötande. Sen information inför termin 3. Måste bara klara 15 hp till och jag är med i svängen. Sen lunch. Åt kyckling och fullkornspasta. Jättegott! Sen film 1 timme, och disskution med vår grupp i ca 1,5 timme. Sen handlade jag på Ica, sen tog jag sällskap med Matilda till Gräshagen. Sen slappade jag, sen slappade jag och sen slapppade jag lite till. Runt tio i åtta kom en viss Hellkvist in och drack thé (jag drack oboy för jag hatar thé!) och kollade på Idol. Sedan kollade vi runt lite på idol-sajten och checkade in några härliga videos på youtube. Sen kände Äna för och lämnade mig. Jag kollade lite på TV, spelade några rockiga låtar på Spotify och nu sitter jag som sagt här..

Ledig imorgon är jag också. Är ledig enda till måndag. Eller ledig och ledig. Som högskolestudent är du aldrig ledig, men den här kursen är inte så krävande, så det känns som att jag kan slappa lite emellanåt. Imorgon hade jag iallafall tänkt att jag skulle få tummen ur *beep* och börja skriva på mitt arbete. Jag hoppas att jag får till något aldeles extra ordinary, så jag fixar minst ett E i Gerontologi. Då är jag bara 7,5 hp från termin 3 och VFU och allt roligt vi ska ha då.

Min höst ser endå rätt trevlig och lärorik ut. Om 13 dagar drar patofysiologi-kursen (sjukdomslära) igång. Då är det dags att plugga 8 timmar om dagen, start dag 1. Jag kan säga att jag kommer inte att vara mig själv förrens tentan är gjord. Ah, kanske den helgen 16-18 när jag är hemma i Degerfors och har kalas, då kanske eller förhoppningsvis kan jag släppa loss då! Efter patofys.kursen är det dags för läkemedelslära aka farmakologi. 2 tentor, en som man måste ha ALLA RÄTT på! Och vi avslutar termin 2 med att börja på kursen; Vetenskaplig grundkurs, och har tenta på det efter jul också. Jag hoppas också ha hunnit med minst en resa innan detta år är slut, för det är jag värd tycker jag. Jul och nyår kommer spenderas hemma i Degerfôrs som det ser ut nu. Hoppas på en vit jul, med god mat, julklappar och mina nära & kära runt omkring mig. Perfect christmas, mmm...

Nej, dags och krypa till kojs. Godnatt på er!



Livet är en vacker såpbubbla.
Carl von Linné




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0