23 dec '10 - Dan före doppare dan.



Japp, idag är det dan före doppare dan, och imorgon är det självaste julafton. Tycker att det är lite speciellt att vi i Sverige firar på julafton och inte på juldagen som alla andra gör

Idag har jag slagit in alla resterande julklappar med hjälp av Elliott-snutt. Han tyckte mest om och käka snören. Men så svalde han nästan ett helt snöre på en bra bit, typ 2 dm iallafall, så då fick han inte vara med nått mer. Sedan har jag druckit julmust för första gången i år. Lovade mig själv att inte dricka julmust före den 23 dec, som är idag. Mest för att protestera mot att affärerna säljer must redan i oktober. Blir inget speciellt då... Så jag bojkottade denna underbara dryck tills dess.
Sen har jag även klätt granen, och precis i vanlig ordning blev jag nöjd. Det är alltid jag som klär granen. Förr gjorde jag och pappa det tillsammans så fick jag sätta i spiran i toppen, men nu på senare tid har jag skött granklädningen själv, vilket jag tycker bara är bra =)

Sen har jag fått en jättebra överraskning idag. Fick reda på att jag fick godkänt på kursen Pedagogik & ledarskap,alltså kursen där vi skrev rapporten. Och inte nog med att den blev godkänd, jag fick C också. Det är typ VG. Blev så glad ! Känns så lättande.. Jag som trodde jag skulle max få E-D (G el G+). Men alltid roligt och få högre än man tror, eller hur ? =)

Nej, nu ska jag snart åka och hälsa på kusinbarn A & L och lämna lite julklappar.
Och ikväll blir det först julfirande med Fredriks familj och sen ska jag till familjen Hellkvist och hälsa på.

Hej svejs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0