Mån 6 dec '10 - Språkkurser



Är det nått jag som människa älskar är det språk. Jag älskar att lära mig nya språk och att lyssna och prata andra språk, jämfört med svenskan som jag pratar jämt. Jag kan nog dra te med att jag pratar nästan flytande engelska, och jag tycker det är superkul. Jag läser mycket saker på engelska på fritiden, tex noveller, bloggar osv, vilket har gjort att skolengelskan med alla vetenskapliga artiklar och kurslitteratur itne är lika svåra längre. Det är dock väldigt tråkigt.

Ett annat språk jag lärt mig i skolan är franska. Läste det i 7 år, och känner idag att jag inte kommit ihåg mycket alls. Det är jättetråkigt eftersom franska är ett av de vackraste språken i världen, och det är många som pratar det också. så jag ska köpa sånna här språkkurser på band/cd och lära upp mig igen. Och behövs det gå språkkurser på riktigt.
Jag har även bestämt mig för att lära mig prata tyska, spanska och italienska också. Ojoj, jag har grejer på gång ! Och funkar det, kanske jag tar på mig nått mer avancerat ;) hehe

Aja, nu ska jag göra nått annat. På återseende !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0