Sön 12 dec '10 - Tredje advent.



Ja, hörrni. Idag är det tredje advent. Redan säger jag. Tycker tiden har gått så fort. Hinner knappt med, och snart är det jul. Endast 12 dagar kvar. Kan ni fatta, 12 dagar ! Det är ju inte alls mycket. Och imorgon är det lucia. Mysigt. Ska försöka orka upp och kolla på Sveriges Lucia på TV. Jag älskar Luciasånger och luciatåg. Var ju själv med i Karlskoga Lucia som luciakandidat. Blev dock tärna, men hade verkligen jätteroligt. Osså lärde man ju känna nya människor också =) De 52 luciabesök vi gjorde var hektiska, men vi hade fruktansvärt roligt, och skulle göra om det om de frågade direkt ! Så ni som funderar på om ni ska söka, GÖR DET ! Jag var själv helt inställd från början att jag absolut INTE ville vara med. Men min mamma skickade in mig endå. Glömmer aldrig hur arg jag blev på henne när dom ringde att jag skulle få komma på audition. Men jag tänkte efter att "jag går nog på audition endå." Gick dit, tyckte jag gjorde total bort mig och tänkte att jag aldrig skulle komma med. Och så sa de innan jag gick ut att ringer innan klockan 10 om man kommit med. 5 i tio ringer dom till mig och säger att jag är med, och frågade om jag fortfarande var på. Och jag tänkte "Let's go for it !" och jag ångrar de inte en enda sekund ! Hade så roligt..

Nog pratat om mig och Lucia. Idag ska jag inte göra så mycket. Softa och infinna energi för imorgon börjar nya kursen Vetenskaplig metod fortsättningskurs. Har hört att de inte är så rolig. Och det verkar vara ganska mycket och göra. Jag ska själv försöka göra klart så mycket som möjligt innan jag åker hem till jul, så jag kan fokusera på att vara lite ledig, plugga till den kommande tentan i denna kurs samt plugga till anatomiomtentan i januari (som jag ska försöka göra då). Valde att inte göra muntan nu denna vecka. Kände mig inte redo, och vill inte gå och göra bort mig inför lärarna muntligt. Är en helt annan sak om man gör det skriftligt. Då är det ingen som står öga mot öga med dig och säger att du inte kan ! Det är läskigt med munta. Har gjort det en gång. Blev så nervös att jag, som då kunde skelettdelarna på latin som rinnande vatten, läste ett ben, pekade på ett annat ben och sade upp ett tredje ben. Kan bli verkligen helfel när man blir nervös. Men det handlar egentligen bara om vilka krav man ställer på sig själv. Känner man att man ska prestera A har man ju högre krav, än om man väljer och satsa på ett E. Jag själv försöker alltid göra mitt bästa, men är väl ingen A student direkt. Har några C, några D och några E. Ett medelbetyg på typ D-C nånstans. Det är okej för mig. Känner mig nöjd med det. Men hade ju varit roligt och ha något B el A. Men det kanske kommer ? ;) Har ju ett år och 5 veckor kvar och prestera bra !

Nej, nu ska jag slappa lite ! Återkommer kanske sen :)
Tjingeling !


 Tredje Advent

När tredje ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0