Tis 28 dec '10 - Mina gågna dagar !



Ja, nu är det ett par dagar sedan jag skrev här. Men som jag skrev i inlägget dan före julafton så skulle det bli ganska dåligt med det. Och detta med gott samvete. Har haft hur mycket som helst och göra ! Men roligt har det varit.

Kan börja med julafton. Vi började med att jag & Fredrik for hem till mamma & pappa och öppnade vårt traditionsenliga morgonpaket. Jag fick ett pack med vykort för alla tillfällen. Mamma vet ju att jag skriver mycket brev och kort. Dagen fortsatte med julfika hos min morbror med familj tillsammans med morfar och x-tra mormor Birgit. Fick pengar, choklad, glögg och ett presentkort på 1 timmes oljemassage. Ska bli jättehärligt :-). På eftermiddagen/kvällen var vi hemma hos oss tillsammans med släkten på pappas sida. Kollade på Kalle Anka, delade julklappar och åt härlig julmat. Vad är eran favorit på julbordet ?! Själv älskar jag prinskorv och julkorv. Det tillsammans med lite julskinka, köttbullar, rökt korv och jansons frestelse utan ansjovis så är man nästan i himmelriket. Sen drack jag litervis med julmust. Jag som hållt mig tom den 23 dec tycker att de här dagarna har varit underbara. I julklapp fick jag lite smått och gott. Bla en ny väska och ett fint silverhalsband av Fredrik. Sedan handdukar, badlakan, filmer, böcker, ljuslyktor, godis, vin, lotter och pengar. Jättebra presenter ! Sen fick jag även två pik-klappar av min far. Jag brukar alltid klaga på att jag aldrig har batterier till min kamera, så jag fick batteriladdare och två st uppladdningsbara batterier. Sen har han flera gånger sagt till mig att jag ska spara saker på ett USB-minne och jag alltid skylt på att jag inte har något.. men jag fick även ett sånt :)
Annars kollade vi även på Karl Bertil Jonssons jul och Svensson Svenssons jul. Två måsten på julafton enligt mig !

På juldagen åkte jag hem till mamma & pappa och käkade rester till lunch. Sedan gjorde jag mig iordning, för kl fyra skulle jag, Lollo och Anna mötas uppe hos Fredrik där vi tre skulle laga mat tillsammans och dricka gott och umgås som våran gemensamma julklapp till varann. Sagt och gjort. Lollo lärde oss en jättegod lövbiffsgryta som hon brukar göra. VERKLIGEN JÄTTEGOTT ! :) Sedan runt halv 8-8 kom fler människor och vi förfestade lite. Runt 11 åkte vi in till Karlskoga ochNightshift. Träffade en massa människor jag inte brukar göra och det var jätteroligt. Däremot tyckte jag väl inte att NS var nån jättehit.

På Annandagen mådde jag faktiskt bra, förrutom att jag var trött. Förmiddagen spenderades hos farmor med den årliga kalkonlunchen vi alltid äter på annandagen. Var trevligt som vanligt. Och gott såklart. Jag älskar att äta kalkon och den underbara goda vita såsen. Mumma ! Senare på dagen gjorde jag & Fredrik inget speciellt förrutom att titta på Simpsons-marthon på 6an och käka kebabrullar.

Igår var jag hemma hos Anna & Alexander och firade deras 21 år i livet. Nu är även Annis med oss i tantgänget ;) VÄLKOMMEN VÄLKOMMEN ! Käkade massor av goda kakor och tårta. Senare på kvällen åt vi två pizza tillsammans med Jessica, Elin och Emma. Jag och Anna delade på en Tre Kronor, och jag blev riktigt göööörmätt. Sjukt mätt. Åkte sedan hem till Fredrik och kollade på TV.

Idag sov jag länge. På eftermiddagen åkte jag och Anna in till Karlskoga för lite shopping. Jag inhandlade födelsedagspresent till Fredriks lillasyster som snart fyller. Sedan köpte vi även partyhattar och sugrör till Nyår. Då ska det bli partaj ! ;) Sedan fikade vi på Kafé Kulan. Jag tog en baguette med Kyckling-curryröra. Så himla gott, och åt för första gången upp hela. Sedan åkte vi ner till kyrkogården och tände ljus. Min älskade farfar skulle fyllt år idag ! ♥
Efter kyrkogårdsbesöket åkte vi hem, för vi frös som attan. Inte konstigt när det var 16.8 minusgrader ute. Vi laddade upp med med mysfilm i mitt gamla flickrum hos mamma och pappa och kollade på The Black Dahlia. Josh Hartnett är sjukt snygg ! OH MY GOD ! liksom.. Sedan käkade vi vaniljdrömmar och tittade på Jumanji. Runt kvart i tio kom mamma & pappa hem efter att ha spelat bowling i Karlskoga. Då satte sig jag, Anna & mamma framför datorn och bokade en efterlängtad Rom-resa. Så den 28 mars åker vi. Läs mer på beasresor.blogg.se
Och nu sitter jag hemma och dricker cola och myser med min älskling. Tur att jag har fler dagar kvar här hemma hos honom =)

Ha det så bra ! Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0