18 jan '10

Heej på er !
Sitter här och har nyss hällt i mig en mugg kaffe. Den första i en lång rad kan jag tänka mig. Har en lång pluggnatt framför mig, då jag bestämt mig för och lyssna igenom de föreläsningar som ligger ute på pingpong. Och dom är några stycken, och varje är mellan 20-50 min. Det blir en hel del. Men jag är ju inte direkt tvungen och lyssna igenom alla i dag dock, men vill få det gjort så fort som möjligt så jag kan fokusera på frågorna + statistiken imorgon. Men det är 2 dagar + denna kväll/natt kvar innan tenta. Gick dock igenom alla frågor till forskningsmetodiken o de med Matilda & Jorunn i förmiddags. Skönt de kan jag säga !

Annars i eftermiddag var jag på stan med Anna. Köpte mig ett par nya skor på HM (bild finns på trize.bilddagboken.se) och en klänning (Paris, Kate and I) från MQ. Hade ju presentkort på båda ställen, så jag har inte slösat några pengar :) Har dock 200 kr var på MQ. Har spanat in en tröja/top.. Får se om det blir den.

Helgen har varit lugn för min del. Fredag var det hetsplugg, och jag läste igenom större delen av forskningsmetodikboken. På lördagen gjorde jag inte allt för mycket. På kvällen dök Elin B in. Hon hade jobbat i Mullsjö och ville komma o ha sängplats + spana in mitt nya place ! (nytt för henne, 1 år gammalt för mig dock ;P). Under kvällen käkade hon, jag och Anna pizza, tittade på diverse TV-program, bla Paradise Hotel ( snacka om och söka tittare me intriger allså :P ) och spelade Cluedo. Jag vann ingen gång, men jag hade gissat rätt flera gånger om inte dum-Anna och dum-Elin höll på och fuska och var före mig hela tiden ;) Men det var roligt ! Sen kollade jag och Elin halvt på nån konstigt krigsfilm och pratade innan vi somnade runt 02-02.30.

Söndag var det igår. Jag och Elin sov till kl 14. Mamma ringde och väckte oss vid 11.45, men då hade vi ingen lust och vakna, så vi somnade om och vaknade kl 14 när Freddan ringde. Då gick vi upp och klädde på oss, och pratade lite. Fixade iordning soffan/sängen Elin sovit i. Sen var klockan helt plötsligt 16-nånting och dags för Elin och åka hem.
Det var ju synd att det blev så kort. Men hon har lovat och komma tillbaka och hälsa på mig, och stanna lite längre, så hon får se lite av stan, att vi kanske kan gå ut och att hon får träffa mina underbara kompisar här nere i Jönköping.

Annars börjar en ny del av mitt liv idag. Mitt nya hälsosamma liv. Jag har slutat, eller rättare sagt ska försöka sluta att äta godis och skräpmat, att dricka dricka och alkohol och att börja röra mig mera. Har bestämt mig för att jag ska vara fit for fight till beach '10 + att jag vill komma i några jeans. Och att leva hälsosammare gör ju heller ingen skada. Och att jag ska sluta dricka alkohol känner jag ingen större förlust över. Har varit på fester nykter och haft så jävla roligt. Så varför ska de inte funka nu me ? Jag ska hålla den här livsstilen i 6 månader, alltså tom 18 juni (min mammas födelsedag!), sen får jag väl leva lite slappare under sommaren. Om jag gjort mig förtjänt av det förstås, och inte slarvat med mitt leverne under våren !

Vill också bara säga att jag vill ha bort den förbannade snön nu! Jag vill ha vår, så jag kan gå i alla mina underbara högklackade skor !

Nej, nu ska jag fortsätta pluggandet !

TREVLIG KVÄLL =)


Kommentarer
Postat av: Elin

"Annars börjar en ny del av mitt liv idag. Mitt nya hälsosamma liv."



Haha, gererå! De har väl för fan funderat på att byta namn på Billys pizza till Beas pizza?

2010-01-18 @ 22:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0