26 jan '10

Sitter här och kan inte sova. Klockan är över halv 2, vilket talar om att det är läggdags för längesen när det är skoldag imorgon (eller idag egentligen). Inget roligt och inte kunna sova. Och jag har ju haft mina sömnsvårigheter nu ett tag. Kan ju ha med årstiden och göra. Att det är så mörkt, kallt och dystert att man helst vill göra som björnarna och igelkottarna och gå i dvala tills våren kommer. Hade inte varit fel alltså!

På tal om våren, så längtar jag galet mycket dit. Jag vill ha vår, så man kan börja använda sina vårskor! Jag köpte ju mig ett par nya förra veckan, and I'm dying to use them! Dom är galet snygg, höga som helvete och fruktansvärt roliga och gå i. Kan ni fatta att jag längtar?
För er som inte ungått Bea skofanatikern vet HUR MYCKET JAG LÄNGTAR =) hihi

Annars äre som sagt tisdag idag. Nya kursen "Arbetsliv & organisation" börjar idag, och håller på till 22 februari. Då är det tenta. På onsdag äre föreläsning 9-15. Sen kl 17.54 sätter jag mig på tåget hem till mitt kära Degerfors för och spendera 6 dagar där ihop med några av dom bästa. Har en MASSA planer, och plugg ingår inte nånstans! Ska bli jävligt underbart och slippa plugga för en gång skull och bara vila upp sig, träffa mysiga människor och äta mamma & pappa ur huset ;-) För tro inte att dom slipper och laga mat åt mig inte! När jag får möjlighet att slippa laga mat, så tar jag den möjligheten. Hatar att laga mat! Jag ska bli rik, och ha nån som lagar god mat åt mig varje dag. Däni!

Tentor har jag haft två stycken under en kort tid. Vetenskaplig grundkurs (Vetenskapsmetodik osv.. / Statistik) den 21 jan. Kändes som det gick bra, så vi hoppas på det =)
23 januari hade jag omtenta 2 på mikrobiologin. Kändes faktiskt okej, så vi får hoppas på det bästa där med =)
Dom gångerna de kännts okej efteråt har det faktiskt gått bra. Det är två gånger - Psykologin (fick C) och Patofysiologin (fick D), så jag hoppas magkänslan har rätt.
Har den det kommer jag nog fara ut och resa. Har pratat med Matilda, och vi har idéer =) I löööve it!

Sen inväntas en kusin vilken dag som helst, och jag är galet nyfiken. Det är min morbror Jimmy och hans tjej Käu som ska få sitt första gemensamma barn. Och min 7 kusin. 2:a kusinen på mammas sida.
Och jag tycker också att det är extra spännande, eftersom det var 8 år sedan jag fick en kusin sist. Då var jag ju bara 12 år, och hade inte samma känsla för det som det är nu. så det är en av anledningarna jag åker hem också. Vill vara på plats och välkomna min nya kusin till världen :) Och berätta för den lill* att jag ska lära den allt jag kan ;-) (Vilket enligt pappa Banan kommer gå ganska fort. - Hygglo säger jag!).

Nej, nu ska jag försöka sova igen.

Ha det gott, så ses några av oss kanske snart ?

//


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv; Tack bea! Ska bli jätteroligt att flytta till nåt större :)

2010-01-26 @ 22:16:51
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0