4 jan '10

snart 5 jan dock, då klockan min står på 23.48.
Ligger i sängen och skriver ett par rader. Det första blogginlägget på det nya året. 2010.. vet själv att jag kommer och skriva fel tusen gånger, men så är det väl i början av varje år. Och speciellt nu när det är nytt decenium och allt!

Jag känner mycket bra saker såhär inför det nya året. Jag menar, varje år får man ju en ny chans att utvecklas som människa. Att förändra sina (o)vanor, och att göra gott här i världen. Jag hoppas och tror att det här året kommer att bli toppen! Jag börjar mitt andra år på sjuksköterskelinjen, och det ska bli spännande med allt vad plugg och praktik heter. Sen hoppas jag på en varm och skön sommar hemma i Degerfors. Jag hoppas även på att jag får sommarjobb så jag kan tjäna lite stålar och kanske dra på en utlandsresa tillsammans med en massa godingar! Jag hoppas, hoppas och hoppas..

Men nog pratat om det nya året. Vad hände egentligen under det gamla?
De sista dagarna på året spenderade jag iallafall tillsammans med Fredrik, mamma och pappa på en kryssning mellan Göteborg-Kiel. Resan i sig har vi ju gjort MASSOR av gånger, men aldrig nån gång på nyår. Nyårsafton var trevlig, med jättegod buffé. Jag bara vräkte i mig potatisgratäng och kött (oxfilé, fläskfilé, rostbiff). Galet gott helt enkelt!
På tolvslaget stod jag, Fredrik och pappa tillsammans med en massa andra uppe på deck och frös. Men det var det värt.
Ringde även kära Lollo för och önska gott nytt år. Och vi hann faktiskt säga det båda två innan kontakten bröts.

Annars har det ju faktiskt hänt massor av nya saker under året 2009 som egentligen känns mer avlägsna än så. Jag menar. Jag började plugga, och flyttade alldeles ensam ner till Smålandshålan Jönköping, vilket har varit ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Även om det varit tufft många gånger att bo 22 mil ifrån Fredrik och bara ses var 5e vecka, har det endå varit värt att jag fått stå på egna ben och lära mig att lita på mig själv. Jag har ju även fått in en massa nya härliga människor i mitt liv som jag är tacksam över! Jag är ju såklart oerhört tacksam över att få ha kvar alla gamla galningar i mitt liv också ;) vad vore livet utan dom?

Sen har det ju hänt små saker som har haft mer eller mindre inverkan på mitt liv. Men jag känner ingen större anledning och rada upp dom här. Utan jag är bara tacksam för att jag har alla dessa underbara människor runt omkring mig och att jag faktiskt får vara frisk och leva ett liv som jag bestämmer över själv.

Nu gott folk, tror jag att vi är redo att möta 2010. Ni vet ju hur det är.. "nytt år, nya möjligheter!"

Godnatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0