Återuppta bloggandet!



Japp, har bestämt mig idag att jag ska återuppta mitt bloggande. Saknar det faktiskt lite! Lägga in en lite notis när nånting roligt (el tråkigt) har hänt.
Sist jag skrev var ett mini-inlägg på min födelsedag, om att jag bara har 9 år kvar till 30. Vilket är sant!
Och jag fick ett brev i fredags som gjorde att jag än en gång kände mig lastgammal! Det var pensionsvalet.
Jag är 21 år gammal, har inte jobbat mer än sommarjobb.. hur i helskotta ska jag kunna veta vad elr vart jag vill pensionsspara? Jag menar.. jag har ingen erfarenhet! Hur ska jag kunna välja utan det?

Vad har annars hänt i mitt liv? Jo.. jag kommer ihåg att jag berättade att jag varit i Berlin med Matilda i februari. (Kolla gärna in den resan och de andra på beasresor.blogg.se). Jag har haft 2 praktiker - en på medicinkliniken-njurar/endokrina organ i Eksjö och en på Geriatriska B/strokeenheten här på Ryhov i Jönköping. Båda var jätteroliga och lärorika som tusan! Jag hade superbra handledare och blev mer och mer säker på att jag valt rätt yrke. Även om det är barnsjuksköterska jag i slutändan ska bli! Sen har jag även varit en vecka på Rhodos också. Inlägg på resebloggen kommer, och även bilder därifrån.

Sen har jag även en resa inplanerad också. Jag ska till Kiel i Tyskland den 1-3 december med bästaste Lollo, min älskade mamma och mammas väninna Birgitta. Det blir en riktigt tjejhelg med shopping, dans och mys! :)
Längtar dit jättemycket!

Sen saknar jag alltid min älskling Fredrik, vad klockan än är på dygnet och vilken årstid det än är utanför fönstret.
Men det är bara 1 år och 9 veckor kvar på min utbildning. Vi fixar det här! Sen vet man aldrig vart vår resa bär. Jag är dock sugen på Göteborg! =) Man kan ju alltid hoppas..

Fyllt år har jag gjort, och kalas hade jag också. Fick massa fina presenter och 50 chokladbollar av Erik och Ceder. Knasiga kompisar man har!! Men otroligt roligt endå :)

Nej, nu ska jag äta pannkakor och kolla på Desperate Housewives... sen plugg.

Take care !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0