Fre 26 nov '10 - En cell-sam historia.



Hej, kvälls/nattbloggar lite nu innan det är dags för JB och hälsa på ! Är faktiskt trött idag. Men det är inte konstigt. Jag har sovit ca 5 timmar inatt och spenderade en heldag i skolan. Har dessutom tvättat också. Gick bra och smidigt :) alltid så skönt och få nytvättade och rena kläder. Ska ta mig tid imorgon och söndag att packa väskan. Då kommer dilemmat. Vad ska med ? Vad ska jag ha med mig hem till Degerfors och vad för kläder ska jag ha när jag åker till Kiel ? En klänning har jag i samråd med Lollo bestämt. Är min smaragdgräna cocktailklänning som jag så fyndigt bara har använt en gång, och det var på nyårsafton senast jag var i Kiel. Men den är fin. Sen får vi se vad mer som åker ner. Än välfylld resväska lär det bli iallafall ! Ska ju ha ca ett ton kursböcker med mig hem också. Får sätta mig och börja med rapportskrivningen imorgon. Bara man kommer igång blir det oftast lättare och fortsätta. Jaja, nog om skolan.

Nu på kvällskvisten har jag varit över hos Anna och titttat på idol och spelat TP med barnfrågor. Jag vann ! (Men jag är ju bäst på TP också;] hihi). Min favorit i idol är Minnah, och jag är glad att hon är kvar. Tyckte hon gjorde en jättebra version av Hearts gamla låt Alone. Lite synd att Linnea åkte ut dock, för hon var också superbra ikväll !

När jag sen kom hem ifrån Annis har jag stoppat i mig massa Nonstop och druckit god Champis. Har haft riktigt fredagsmys, utan plugg. Det är alldeles förträfligt härligt ibland. Nu ligger jag här i sängen och bloggar lite. Ska snart kolla på en Cell-sam historia. Idag handlar det om nervsystemet. Ett invecklat men ack så intressant område. Jag kan för min värld inte förstå hur nått kan vara så avancerat som hjärnan och nervsystemet. Det är sjukt invecklat ! Läste 1/3 av kapitlet i kursboken igår. Dock kände jag att palletten trillade faktiskt lite neråt. Det kändes så härligt att de gick upp ett ljus för mig, och att jag äntligen fattade något som jag ej fattat förut. Kommer ju behöva läsa ännu mer för att klara muntan. Men det är ändå en bit på vägen när man känner så. Jag har kommit en bit på min omtentaresa. Det känns gött.

Imorgon ska jag och Anna åka till a6 för att shoppa & luncha lite. Var längesen vi gjorde det. När jag precis flyttat hit var vi där jätteofta. Nu den här terminen har det varit väldigt mycket för mig i skolan och så att jag har inte hunnit vara social. Känns tråkigt, men det är sant. Därför är det kul att jag och Anna hinner träffas lite nu iallafall.
Senare på eftermiddagen ska jag ev. åka hem till min klasskompis Mia för och plugga anatomi. Känns skönt och ha någon o bolla idéer och tankar om. Man lär sig så himla mycket när man arbetar tillsammans. Det fick vi ju lära oss idag på teamsamverkansföreläsningarna. Det är härligt.

Nej, nu ska jag sätta igång filmen och krypa under täcket och mysa.
Godnatt !

5 dagar kvar till Kiel ! ♥  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0