Mån 29 nov '10 - seminarium och hemfärd om några timmar.



Ja, nu borde jag egentligen sova, för jag ska upp klockan sju. Ska snart försöka och sova. Ska bara nattblogga lite först...

Klockan har slagit midnatt och jag är fortfarande vaken. Tomten är säkert det också om man frågare Victor Rydberg. Har ikväll pluggat både Pedagogik & ledarskap (gjorde klart uppgiften till seminariet imorgon) + läste lite om nervssystemet till anatomimuntan. Sen har jag läst i min tvillingbok "Svikna löften", för den som inte känner mig så är jag nog det största, eller åtminstone äldsta tvillingboks-fanet. Har läst dessa böcker sen jag var 8-9 år, vilket är ca 14 år, och är inte långt ifrån att ha alla, verkligen alla böcker, och då känner jag det som en utmaning att fortsätta samla och läsa dem, trots att jag idag är 21 år och de inriktar sig mer mot 9-13 år. Men men... det är skön och lättläst avkoppling från skolan, och är väldigt skönt och ha med sig när man åker tåg eller är på solsemester o inte orkar engagera sig i en 500 sidors roman eller nån annan jobbig bok :P Jag brukar läsa tvillingböcker o dylikt eller sanna berättelser (typ sånna böcker jag läser bara :P).

I somras när vi var på Rhodos läste jag boken "Ökenblomman återvänder" av Waris Dirie. Är fortsättningen på "En blomma i Afrikas öken". Har ni inte läst dom, då har ni två fantastiska böcker o se fram emot. Plöjde igenom den första på kort tid båda gångerna jag läste den. Man stäckläser för man kan inte lägga ifrån sig dom. De är hemska, men otroligt bra. Ungefär som alla andra sanna berättelse böcker jag brukar läsa. Men sån är jag, och jag tycker böckerna stärker mig som person samtidigt som det stäcker min tro på att göra nått bättre ! Har en dröm... behövs bara resurser !

Annars idag, eller rättare sagt igår, eftersom det är nytt dygn nu, så var jag och Anna på julskyltningen på stan. Anna inhandlade nytt knivset (eller nått sånt) medan jag bara köpte ett par nya örhängen. Försöker bygga upp min örhängessamling igen eftersom det finns en viss F som slarvade bort min andra samling i flytten från första lägenheten till första huset. Men så är det. Ska på jakt efter dom bland kartongerna i källaren när jag är hemma nu över jul :) kan ju ha turen och hitta dem. Man kan aldrig ha för mycket av örhängen , så är det bara !

Time to sleep.. seminarium o hemgång imorgon !
Godnatt !

2 dagar till Kiel ! ♥  


Nu tändas tusen juleljus
på jordens mörka rund
och tusen, tusen strålar ock
på himlens djupblå grund




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0