Måndag 22 nov '10 - inne på dygnets första timme !



Ja, klockan har slagit midnatt och övergått till nytt dyng. Sover jag för det ? Nejdu, det gör jag icke ! Annars skulle jag ju inte kunna blogga heller ;)
Har nyss kollat klar på Barbie i Nötknäpparen. Så mysig film. Minns när jag och Jennifer kollade på den första gången när denvar ny 2001. Vi var tolv bast och kollade på den på TV. Nån hade sovit hos den andra, så satt vi där i pyjamas och käkade frukost och kollade på den. Och den var lika mysig nu som då :) Hihi.. jag och mina barnsliga fasorner ! Men det är en del av mig. Nästa rulle som åker på är även denna en Barbie, nämligen Barbie - Fairytopia. Feér och grejer, de e lajbans de :) haha

Ja, annars ska jag till skolan imorgon och köpa en kursbok begagnat av en tjej som också går där. Smidigt när man kan göra det, speciellt när boken kostar hundra kronor också. Då kan de tusan vara värt det. Kurslitteraturen är så dyr. Jag förstår inte. Så jag brukar oftast kolla upp om den finns begagnad först el om de går och låna den på biblioteket hemma i Degerfors. Är ju ingen annan i min klass som slåss om den där, så det är ju bra.
Köpte ju en begagnad bok till denna kursen vi läser nu, så krånglade posten och jag fick aldrig boken. Så bestämmer jag med mamma & pappa att jag ska låna den hemma så länge, tills den andra kommer. Tror ni inte att båda böckerna kommer samma dag ?! Jo, ödets ironi på hög nivå ! Men skönt att de löste sig med posten iallafall. Och nu har jag ju två böcker liksom !

Annars ska jag försöka börja lite på min rapport imorgon. Det är så tråkigt och svårt, så jag har lust och dra täcket över huvudet och sova bort resten av terminen, för vi har en JÄTTETRÅKIG kurs framför oss också.. Varför kan man itne få läsa de kurser man vill ? Som kanske gynnar framtiden istället ? Okej att man ska ha vissa kurser de förstår väl jag med.. men en del känns bara som utfyllnad och slöseri med tid. Jag känner så just nu. Hoppas de ger mig nått i framtiden annars.
Men men, har ju en Kielresa nästa vecka och se fram emot . Jag längtar så in i bängen. Ska bli mysigt och galet roligt !

Men men, dags för nästa film =)

9 dagar till Kiel ! ♥

Förresten om det finns något ni vill att jag ska skriva om, säg gärna till ! Jag tar gärna emot önskemål =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0