Sön 28 nov '10 - Första advent.



Idag är det första advent. Mysigt ! Har dock ingen adventsljusstake o tända idag, så jag får tända alla mina små lyktor och sådär. Det är härligt :) Idag om en liten stund ska jag och Anna ner till stan och gå på julskyltningen och äta jättesen lunch. Ska bli mysigt. Hoppas det finns något stånd där man kan få glögg. Det är så mysigt gott ! Och man får faktiskt dricka det när det är första advent. Dock ska jag försöka och hålla mig ifrån julmusten till dagen före julafton. Då är det uppesittarkväll och då får man dricka julmust !

Annars började jag på rapporten igår. Det känns skönt. Fortsättningen får dock göras när jag kommer hem från Tyskland och är i Degerfors. Då har jag tre hela dagar och hålla på med det. Det blir bra.

Imorgon åker jag hem. Ska bli skönt. Har längtat så efter Fredrik, mamma, pappa och Elliott. Det har verkligen varit tungt och inte kunnat åka hem till dom på fem veckor. Men nu är jag ju hemma en hel vecka, och så dröjer de två veckor igen så är jag hemma igen i nästa tre veckor. Det ska bli mys och fira jul och allting. Det är härligt.

Nej, nu ska jag göra mig iordning de sista. Bussen går om en kvart!

3 dagar kvar till Kiel ! ♥   


Första Advent


När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla är så glada
att få fira advent




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0