5 aug '11 - Mycket som hänt.



Ja, nu är det faktiskt en del som hänt sen jag skrev sist. Därför tänkte jag ta lite dag för dag.

Fredag 29/7 - Åkte jag till Degerfors för att spendera ett par dagar på hemmaplan. Se tidigare inlägget, där står det om allt :-)

Lördag 30/7 - Vaknade runt 10 och åt för första gången på länge en ordentlig frukost. Blev kokta ägg med kaviar och rostat bröd. Asgott!
Runt halv 12 gick jag bort till Lollo. Vi åkte sedan och hämtade upp Anna för att göra ett besök på glasbanken och Kronhallen för att fixa allt som man behöver för en lyckad grillkväll! Efter 'shoppingrundan' åkte vi tre hem till mig för att beställa allt som behövs i taxfreevaror för en lyckad Turkietresa! Blev lite smått & gott, bla Ahlgrens bilar som min pappa sa att man inte klarar sig utan när man är i Turkiet. Får la se om han själv beställer det när han åker i slutet av augusti. På kvällen grillade vi tre pinglor tillsammans med mina föräldrar hemma i det gula i tältet, där vi avnjöt god mat & gott och dricka. Pratade och tjattrade som vanligt, och tog en massa tokiga bilder as usual ;-) Senare på kvällen/natten hamnade vi på fest i Strömtorp där nya ansikten & gamla bekanta stöttes på. Var en himla trevlig kväll som slutade precis där den skulle :-) Tack sötisar för en mysig kväll! ♥

Söndag 31/7 - Var jag så seg att jag knappt gick ur sängen på hela dagen! Var inte särskilt bakis, men tillräckligt för att vara segdeg! Käkade Frödingsgrillen mat och tittade på Harry Potter & dödsrelikerna del 1. Nu vill jag bara se del 2. Synd att jag inte orkade med bio denna dag..

Måndag 1/8 - Var jag först och hälsade på morfar & extra mormor Birgit i Storfors tillsammans med mamma. Där blev det lite second hand-shopping & åt god köttfärslimpa till lunch. Efter detta åkte mor & jag till Karlskoga där det blev lite shopping på stan =) På eftermiddagen var jag o besökte mina kusinbarn A & L. där jag även bjöds på grillad kyckling & starka korvar. Avslutade kvällen med att sova halvtidigt, då jag skulle upp klockan 6 dagen efter!

Tisdag 2/8 - Åkte tillbaka till Eksjö. Jobbade 14-21.30

Onsdag 3/8 - Jobbade 6.45-16. Efter jobbet står min mamma på parkeringen utanför jobbet och överraskar mig med att vi ska åka till Jönköping och dagen efter ska vi åka till Ullared. Snacka om att jag blev glad! Har världens bästa mammi!
Så vi åkte till Jönköping och käkade hamburgare resp. tunnbrödsrulle på Söder Grillen, sedan handlade vi lite grejor på Willys och åkte hem och kollade på Cold Case, CSI Miami & filmen 'The confession of a go-go girl'. Sedan sov vi.

Torsdag 4/8 - Åkte vi till Ullared först efter att vi försovit oss 2 timmar. Kom dit, och det var massor av folk! Men hittade några fynd. Blev 2 stickade tröjor, 2 toppar, 2 linnen, trosor, 1 par träningsbyxor, 1 par mjukisbyxor, 1 par chinos & sen lite hygienartiklar etc. Fick även 2 par byxor av mamma. Snäll hon är min mammi =) Sedan åt vi lunch där & åkte sedan till Älvsered där jag endast köpte godis. På kvällen när vi kom hem åt vi pizza på La Mia & jag tog en rekorderlig cider jordgubb/lime till maten, medan mamma tog en öl. Var jättegott med mat & dryck. Avslutade kvällen med Cold Case, CSI Miami och kvällens film - Goodmorning Vietnam! Asbra film och Robin Williams är otroligt bra :-) se den om ni inte sett den.

Fredag 5/8 - Idag åkte mamma & jag från Jönköping. Åt lunch på Stadshotellet och sen har jag jobbat ikväll. Har varit en helt okej kväll och jag är ganska trött nu, så nu ska jag sova.

Ha det bra! (Saknar Freddis!!!)

10 dagar kvar till Side, Turkiet! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0