Fre 11 feb '11 - Fredagsmys!



Idag är det fredag och dagen har faktiskt varit en bra dag enligt mig. Vaknade runt 9, steg upp kvart över tio efter att jag somnat runt 01.30 inatt.. Vet inte vad det berodde på, men sova kunde jag inte! Runt 11 gick jag upp till bussen, och kl 11.30 mötte jag Anna & Emil vid Friskis & Svettis, då vi skulle gymma ihop idag med. Vi körde en kvart på löpbandet, sedan en kvart (som för mig blev ca 10 min, så det kändes jättekonstigt i låret ;/) på crosstrainer. Sedan körde vi olika maskiner som tränade mag-, bröst- och armmusklerna, så snart ser jag väl ut som Arnold Schwarznegger ;) haha

Efter ca 1 timmes gymmande tog vi duschen och sen gick vi upp mot skolhållet, då vi bestämt oss att vi skulle äta pasta på Tortellini. Sagt & gjort. Och det var både gott & mättande. Efter lunchen hoppade jag på bussen hem, och påvägen hem hade jag tänkt och lägga på två brev som var tvugna och komma på brevlådan idag. Planerade då att hoppa av två hållplatser innan mig för där finns en brevlåda, och traska resten av vägen hem. Detta för att jag trodde postlådan tömdes kl 15.00, och klockan var runt halv tre. När jag hoppat av och hamnat mitt i snöstormen, och äntligen kommit fram till postlådan står det att den töms 14.00! Gissa nån som blev rätt så sur! Jo, jag!!! Så fick gå enda hem i detta äckliga skitväder... frös ända in i märgen, så kallt blåste det.

Gick iallafall in en stund och värmde mig, och en timme senare knallade jag upp till postlådan som jag visste tömdes 16.00, som jag hädan efter alltid ska gå till! Runt kvart i sex gick Anna & jag upp till vår Ica och handlade grönsaker, för vi skulle ha fredagsmys med tacos och film. Tacos blev det, och även filmtittande. Kollade på filmen "Dumpa honom!" el "He's just not that in to you" som den heter på engelska. Var en rolig film om dejting & förhållande. Massa bra skådisar med, bla Vänner-favvisen Jennifer Aniston, och alltid lika snygga Ben Affleck :) Jag tyckte filmen var sevärd, och passade jättebra till fredagsmys för två tjejer som käkar tacos ;) Efter filmen slog vi på Let's Dance en stund, där det var filmtema idag. Tycke de flesta var duktiga som vanligt... Jag brukar inte kolla så därför tkr jag alla är bra.

Nu sitter jag här hemma och ska snart krypa ner och sova. Är trött! Imorgon blir det en vilodag från träningen. Ska träna på söndag igen. Längtar redan =) Ojojoj.. undra vad som egentligen flugit i mig? Jag som varit allergisk mot träning de första 21 åren i mitt liv :P Men nytt år, nya möjligheter, nya intressen... så är det bara!

Godnatt, puss & kram!



ps. Bara 45 dagar kvar till Rom, och Logan Lerman är snygg!  ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0