Ons 9 feb '11



Oj vad tiden går fort tycker jag! Redan 9 februari liksom.. januari har gått jättefort tycker jag. Mycket beror säkert på att jag var hemma tom 16 januari, så halva månaden gick i Degerfors, och är det nått jag lärt mig är att så fort jag är i Degerfors verkar tiden gå 700 gånger snabbare för en helg är över i en knyck.
Nästa hemfärd till kära röd-vita är nu nästa torsdag. För på lördagen den veckan ska jag & familjen på 50-års fest. Det är min fasters man S som fyller jämt & ställer till med kalas. Jag har sagt att i vår är det sånna anledningar som får mig hemmåt, hinner inte åka hem mkt nu, för jag har massor av göra.. Bla C-uppsatsen.

På tal om C-uppsatsen så hade vi handledningsträff för första gången idag. Träffade även handledaren M för första gången som handledare. Hon är även kursansvarig & vi har haft henne i tidigare kurser. Hon är jättebra och hon känns verkligen seriös vilket gör att det känns som samarbetet med henne känns seriöst. Vi fick bra feedback på vår projektplan, och även bra kommenterar på detta. Lite justeringar fick det bli, det enda som blev "jobbigt" var att våra referenser inte blev helt godkända. Vi var inte säkra på vilka källor som var okej, och då var inte alla det, så det ska vi ändra. Annars tycker jag det känns jättebra. A & A som jag skriver med är seriösa och har bra idéer. Vi samarbetar väldigt bra, och kommer överrens om hur vi ska lägga upp detta. Vi har då bestämt att vi ska jobba så mycket vi kan under dessa 6 veckor som är kvar tills jag åker till Rom, och vi alla får en veckas semester. Veckan efter börjar vår profilkurs - smärta. Ska bli spännande, men samtidigt jobbigt. Har hört att vi har både en rapport och skriva och sen en tenta. Fast ioförsig har jag uppfattat att det är en elektronisk tentamen med svarsalternativ, precis som vi hade i Omvårdnad 2. Hoppas, för då kan man ju tjäna poäng på att komma ihåg lite ;)

Annars flyter livet på.. Har kanske glömt och berättat, men jag fick för 1 ½ vecka sen 9 veckors sommarjobb på Lung- eller Njur-medicin (ej bestämt än!) på Höglandssjukhuset i Eksjö. Ska då jobba som Undersköterska för första gången. Känns jättespännande och samtidigt jättekul! Fick bra respons av vårdavdelningschefen och de som jobbade på avdelningen verkade positiva och tyckte det var roligt att jag skulle komma och jobba där. Så det ska bli trevligt. Jag ska samtidigt bo där under dessa 9 veckor. Visst det kommer bli jättehårt och va utan Fredrik hela sommaren, för det är ju oftast den tid vi har tillsammans en längre period, men jag kan inte tacka nej till ett jobb när jag inte fått nått annat, samtidigt som jag faktiskt ville jobba på sjukhus och nu fick chansen. Han får helt enkelt komma ner och vara hos mig ett par veckor under sin semester =) det är väl skit samma om vi är i mini-Degerfors el mini-Eksjö :) jag hade ju praktik där första terminen, på Njurmedicin, så jag ska ju ev. få komma tillbaka till det.. fast Lungmedicin verka kul också.
Sen hoppas jag ju på en utlandsresa innan skolan börjar också som vanligt =) der ser ljust ut för det iallafall.. så jag hoppas.

Nu ska jag sova! Godnatt på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0