3 jan '11 - Första 2011-inlägget



Nytt år, nya möjligheter !

Hej på er ! Första inlägget på nya året. Det känns bra. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag känningar om att 2011 kommer bli ett toppenår. Jag har massa roligt och se fram emot i skolan. Det är nu det roliga börjar, med examensarbete, massa praktik och valbara kurser. Hoppas på att få läsa en kurs om barn&ungdoms-hälsa då jag vill vidarutbilda mig till barnsjuksköterska så fort som möjligt. När jag började plugga till sjuksyrra skulle jag bli barnmorska, men efter 1 dag på neonatalavdelningen (avd. för förtidigt födda barn) så visste jag att det var de jag ville göra resten av livet. Och idag, nästan 2 år senare är det fortfarande mitt drömyrke. Eller iallafall mitt realistiska drömyrke. Fick jag välja vore jag toppsäljande rockstjärna och Oscarsvinnande filmstjärna. Men vem vet, det kanske blir så endå ? ;) hehe

Men förrutom att skolan kommer bli rolig, så har jag en härlig Romresa att se fram emot. Är jag, min kompis Anna och våra mammor som åker. Från början var det bara jag, mamma & Anna. Men så frågade vi Annas mamma också, så vi blir fyra brudar som åker :) jag har utnämnt mig själv till reseledare, då jag kan mer om resor än vad en vanlig människa kan, då jag spenderar mycket av min lediga tid åt resesajter, resehandböcker och andra informationssidor om sånt. Och jag tycker det är så sjukt roligt. Skulle jag nån gång få för mig att jobba med något annat än hälso-och sjukvård kommer det nog bli inom resebranchen. Troligtvis som resekonsult, en sån som jobbar på resebyrå och som hjälper folk att hitta resor utifrån intresse och behov. Jag har ju gett en del kompisar förslag och så, och har ju själv stått för bokandet av våra resor de senaste 2,5 åren. Men jag tycker det är så roligt, så jag lägger gärna tid på det.
Sen om jag får som jag vill, så blir det nog en resan till värmen till hösten också. Till underbara Grekland, som jag älskar så mycket. Nån som har förslag på bra grekisk ö ? Jag själv är sugen på Korfu... :-)

Jag hoppas ni alla hade en trevlig nyår. Själv var jag först på middag hos mamma & pappa tillsammans med Fredrik och Anna. Käkade plankstek och spelade sen mitt nya spel: Qube- Jorden Runt. Jag kom trea, av fem. Men en del frågor var kluriga. På kvällen var vi hemma hos Lollo och myste och sköt raketer. Var jättetrevligt :-)
Dagen efter var väl inte lika trevlig, men ibland får man ta tjuren vid hornen o så är det bara...

Annars har jag inte jättemycket och säga. Fick två försenade julklappar av mamma & pappa. Eller försenade nyårspresenter kanske man ska säga istället. Var iallafall två trenchcoats. En lång beige & en kortare svart. Önskade mig det i julklapp, men fick dom lite senare. Min mammi & pappi är allt bra snälla ibland. Tyvärr är båda för tunna för att ha nu i vinter, så jag får vänta tills ivår. Så får jag inskaffa mig en tjock en till nästa vinter. Min tjuffspluffs-jacka från Everest duger bra nu i vinter med. Men vill ha nån som är lite mer elegant, som man kan ha på fina tillställningar. Men det löser sig :)

Nu ska jag vara barnslig & krypa ner i sängen och titta på Denver the last dinosaur. Ett av mina favvoprogram när jag var liten.

God fortsättning !

Ps. Glöm inte kolla in på resebloggen - beasresor.blogg.se. Har skrivit massa tips om mina resor där ! ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0