Fre 21 jan '11



Fredag idag.. dock inget fredagsmys ! eller jo, lite kanske... Varvar statistikplugg m tvätt och att kolla på Da Vinci-koden. Kan det vara en av dom bästa filmerna som gjorts ? Tror det.. Tom Hanks är en sån grym skådespelare, och filmen är så medryckande. Man vill bara se mer och mer. Kan förstå dom som gillade böckerna. Dom är säkert tio gånger bättre. Ska själv ta mig i kragen och läsa dom nån gång, när det finns tid och bara plöja igenom dom.
   Samtidigt när man läser dom så blir man ju så sjukt sugen och åka till Paris och se Louvren på riktigt. Har själv varit i Paris tre gånger, och jag är endå inte mätt av den staden. Och speciellt inte av Louvren. Nästa gång jag åker dit, ska jag ge Louvren en heldag och verkligen gå rad för rad, rum för rum, epok efter epok. Finns så himla mycket och se, och man blir verkligen facinerad. Jag som jag tidigare skrev har varit där, och sett Louvren två gånger, och båda dessa gånger har jag sett Mona Lisa. Men hon är inget speciellt. Jag tycker de andra tavlor som han och de andra konstnärerna är mycket mer intressant och se. När vi var där sist såg jag en tavla som var lika stor som långväggen i min minilgh här i Jönköping. Helt otroligt ! Så obeskrivligt..

Men nog om Paris.... Jag åker ju till Rom i mars. Tittade på Änglar & Demoner igår. Även där en filmatisering av en Dan Brown-bok m Tom Hanks i huvudrollen. Sjukt bra film den med, och man fick så mycket inspiration. Känner bara att jag vill åka NU. Åh, men jag är så glad att vi äntligen kommer iväg. Har verkligen tjatat på mamma sen förra året att vi ska åka, för jag ville så gärna tillbaka, och så blir det så :) man blir så glad ! Är så härligt och ha något och längta efter.

Annars idag ska jag handla också på Ica. Var där och handlade igår, men glömde typ hälften av vad jag egentligen behövde, så nu har jag gått igenom hela lägenheten för att komma på vad jag ska köpa som jag verkligen behöver. Blev en liten lista :) annars äre plugg och tvätt som gäller som sagt.

Hare bra !


ps. Kika gärna in på resebloggen (beasresor.blogg.se) om ni vill läsa om mina tidigare Paris & Rom-äventyr, och såklart de andra resäventyrena jag gjort. Eller om ni bara vill finna lite inspiration el se trevliga bilder =). ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0